Untitled Document
| Haftanin Çok Okunanlarİ |
|
|
|
DERSİMLİ SANATÇILARA AÇIK ÇAĞRI
|
|
Dersimli sanatçılar kendilerine güvenmelidir, çizgisini belirlemelidir. Çıkarları uğruna değerlerine küfretmemelidir. |
|
|
Merhaba değerli Dersim News editörleri ve okurları;
Ben 28 yıldır Kanada da yaşıyorum. Kendim Dersim coğrafyasının Hınıs kazasındanım. Eşimde Mazgirtlidir. Hemen hemen yer yıl düzenli olarak Dersim e gidip geliyoruz. Dersim ile ilgili gelişmeleri Dersimnews.com dan takip ediyoruz. Bu siteyi beğenerek takip ediyoruz. Dersim kimliğini yansıtıyor, kültürümüzü yarınlara taşıyor. Önemli bir iş yaptıklarını düşünüyorum. Ticaretle uğraştığım için sık sık Avrupa ya da gidiyorum. Gerek Avrupa gerekse Türkiye deki Dersim kurumlarını takip ediyorum. Dersim kurumlarına yönelik acımasız eleştiriler beni rahatsız ettiği için aşağıdaki yazıyı kaleme aldım.
Dersimli Sanatçılara Açık Çağrı
30 Mart’ta Dersimnews.com’da yayınlanan “Dersimli sanatçılardan Dersim kurumlarına çağrı” başlıklı bildiriyi okuyunca konu ile ilgili bir yazı kaleme almayı gerekli gördüm. 19 sanatçımız biraya gelip bir bildiri yayınlamışlar. Bildiri de haklı oldukları noktalar olduğu gibi haksız oldukları noktalarda var.
Bildiri de sanatçılarımız ne yazık ki gerçeğin üstünü örtbas edip hedefe Dersim kurumlarını koymuşlardır. Sanatçıların hangi örgütler tarafından nasıl tehdit edildiği herkes tarafından bilinirken söz konusu bildiriye imza atan sanatçılarımız bu konudan bir satır dahi yazamamışlardır. Belki yazmak istediler ama yazacak cesareti bulamadılar kendilerinde. Sadece Dersim kurumlarını ( FDG, TUDEF) hedef alan açıklamalar üzücüdür. Elbette bu kurumlarımızın eksik oldukları noktalar vardır, eleştirebileceğimiz noktaları vardır. Eleştiriler vicdan muhasebesinden geçirilmeden yapılmıştır. Sanatçılarımız bu tür kurumlarımızın içinde görev almalı çalışmalar yapmalıdır. Sadece dışarıdan eleştir yapmak doğru değildir.
Dersim kurumlarını, bir örgütün derneği gibi çalışan Haydar Işık’ın cemiyeti ile aynı kefeye koyup eleştirmek vicdansızlıktır. Dersim Wiederaufbau (Dersimi Yeniden İnşaa Cemiyeti) ne amaçla kurulduğu neler yaptığını sanatçılarımızda çok iyi bilmektedirler. Avrupa’da düzenlenen „Dersim Festivali“ne karşı kendi örgütlerinin propagandalarını yaptıkları sözde alternatif Dersim festivali yaparak Dersimlilerin birliğini parçalamak isteyen bu cemiyet değil midir? Yine Dersimli sanatçıları Dersim Festivaline katılmasını engelleyen tehdit eden bu çevre değilmi?
Dersimli sanatçılar üzerinde büyük bir baskı olduğu bir gerçek. Özellikle Kürtçü çevreler Dersimli sanatçı ve yazarlar üzerinde baskı kurarak onları tehdit ediyorlar. Dersimli sanatçıların nerelere katılıp katılmayacağının „sınır“larını ne yazık ki örgütler belirliyor. Tehdit ve yıldırma politikalarına karşı boyun eğen Dersimli sanatçılar seslerini dahi çıkaramıyorlar. Geçen sene düzenlenen 4. Dersim Festivali’nden önce festivalde yer verilen sanatçılardan ZeleMele ve Ali Baran tehdit edilmişti. ZeleMele onurlu bir duruş göstererek Dersim Festivali’nde yer alacağını beyan ederken Ali Baran ise örgütün emrinden çıkamamış karşı festivalde yer almıştır.
FDG ve TUDEF’e yönelik eleştirileri dostluktan uzak acımasız ve haksız buluyorum. İki federasyonumuzda her zaman Dersimli sanatçılara sahip çıkıyor, onlara etkinliklerinde yer veriyorlar. Bence asıl sorun sanatçıların bir Dersimi tavırdan yoksun olmalarıdır.Kendi kimliklerini açıkca söylemekten bile korkuyorlar. Dersimli sanatçılar „suya sabuna dokunmadan günü kurtarma“ politikasından vazgeçmelidir. Örneğin Kahraman Kardeşlerin geçen sene yayınladıkları bir bildiri de FDG ve Haydar Işık aynı kefeye konulmuş ağır suçlamalar yapılmıştı. Bildirinin ardından H. Işık zehir zemberek bir yazı kaleme alarak Kahraman Kardeşlere verip veriştirmiş „haddinizi bilin“ demiştir. Kahraman Kardeşler bu durum karşısında gıklarını dahi çıkaramamışlardır. Manzara bu kadar vahim iken hala aynı hatalar devam ediliyor.
Dersimli sanatçılar kendilerini tehdit eden çevrelere karşı seslerini çıkaramadıkları gibi onların etkinliklerinde boy göstermeye devam ediyorlar. Sormak gerekiyor bu bildiriye imza atan sanatçılar, Dersime ve Dersime yönelik saldırı, karalama ve iftiralara karşı neden bir bildiri yayınlayamıyorlar? İnsan hak ve özgürlüklerinden dem vuran sanatçı ve yazarlarımız neden Dersim’de işlenen cinayetler karşısında sessiz kalıyorlar? Bu sorular çoğaltılabilir...Dersimli sanatçı profili kendini ifade edemeyen, örgütler karşısında el-pençe divana durmaktan ibarettir.
Bildiri de Munzur Festivali ile ilgili TUDEF eleştiriliyor. Bilindiği gibi Munzur Festivallerini organize eden bugünlere gelmesini sağlayan Tunceli dernekleri olmuştur. Tunceli Belediyesi’nin DTP’nin eline geçmesinden sonra Munzur Festivali erozyona uğramış, Dersim festivali olmaktan çıkmış Diyarbakır festivaline dönmüştür. Bu dönemden sonra Tunceli Derneklerinin festivaldeki etkisi azalmıştır. Belediye kendi siyasi çizgini diretmiş ve festivalin sınırlarını kendisi belirlemiştir. Dersimli sanatçılara son 2-3 festivalde yer verilmiyor. Bunun nedeni ise Belediyenin tutumudur. Dersimli sanatçıların Munzur Festivali’nde yer almasını sağlayan kurum sanatçılarımızın beğenmediği TUDEf’tir. TUDEF olmasaydı bu sanatçılarımızın hiç biri festivalde yer alamazdı.
2009 yılında Munzur Festivali’ne eşimle beraber katıldık. Festival Dersim’in kültürel kimliğinden uzaktı. Dersimli sanatçılara yer verilmemişti. Yer verilenler ise ya Kışla meydanında çıkıyordu ya da Munzur kenarında. Kışla Meydanında şahit olduğum bir olayı anlatmak istiyorum. Kışla programının koordinatörlüğünü Metin Kahraman yapıyordu. Yanılmıyorsam festivalin üçüncü günüydü. DTP’liler Kışla meydanındaki sahnenin ses sistemlerini gelip götürdüler. „Bizim etkinliğimiz var bize lazım“ diyerek götürdüklerinde kimse sesini çıkaramamıştı. Koordinatör Metin Kahraman ise bu durum karşısında birşey yapamamıştı. Manzara böyleyken birileri hala belediye kapılarında medet umuyorsa çok yazık...
Sanatçılarımıza düşen görev Munzur festivali ile ilgili adımlar atmalarıdır. Her geçen sene özünden uzaklaşan, bir asimilayon havasına bürünen bu festivali düzenleyenlere karşı seslerini yükseltmeleridir. Sanatçılarımızın festivalde yer alması için çalışan TUDEF’i eleştirmek yerine TUDEF’e sahip çıkmaları gerekir.
Sevgili sanatçılarımız diyor ki, „..Birincisi, adına ne denirse densin; bizi biz yapan bütün değerlerin en büyük şahidi ve taşıyıcısı olan dilimizin uluslararasi raporlara konu olan durumu ortadayken...“
Sevgili sanatçılarımıza sormak gerekiyor. Peki siz kaybolup giden bu dil için neler yapıyorsunuz veya neler yapmayı düşünüyorsunuz? Sadece kılam söylerek dilimizi kurtarabilirmiyiz? Adını dahi söyleyemediğiniz Kırmancki dili ölürken daha ne kadar seyirci kalacaksınız?
Diyorsunuz ki; İkincisi, 100 yıllık bir siyasi proje olarak baraj yapımları, başta avukatlarımız olmak üzere hepimizin gözleri önünde, kutsal Munzur ırmağı, Munzur vadisi ve hatta Gole Çhetu gibi onlarca ziyaretimizin, basit birer özel mülk statüsüyle haraç-mezat parsellenip satılması pahasına hayata geçirilirken...
Peki siz neredesiniz yıllardır? Neden sesiniz çıkmıyor? Beğenmediğiniz TUDEF yıllardır Munzur için mücade ediyor ya siz?
Yine diyorsunuz ki; Ve üçüncüsü, 38 de açılan yara, hala herkesin ruhunda kanarken.. şaşkınlıkla izlemekteyiz ki,..
Şaşkınlıkla izleyeceğinize neden müdahale etmiyorsunuz? Gerçekten böyle bir derdiniz varsa FDG tarafından başlatılan „ Sözlü Tarih Projesi“ne destek verin, çalışmanın için yer alın. Eleştirdiğiniz FDG, 15 Kasım’da Elazığ’da 72 yıl aradan sonra Dersim Seyitlerini için idam edildikleri yerde anma yaptılar. Peki siz nerdeydiniz? Bugüne kadar bir kez olsun 15 Kasım’da Buğday Meydanı’na gittiniz mi?
Sevgili Dersimli sanatçılar eğer söylediklerinizde samimi iseniz Dersim için çalışmalara katılın. Dersim kurumlarını karşınıza almak yerine onlarla omuz omuza verin, dilimize kültürümüze sahip çıkın! Bildiri yayınlayarak, Dersim kurumlarının çalışmalarını küçümseyerek bir yere varamazsınız!
Ne yazık ki Dersimli sanatçılarımız, „sanatçı“ kimliğinin çok uzağında siyasi polemikler peşinde kendilerini yıprattıklarının farkında değiller. Gittiği etkinliğe göre kimlik ve şekil değiştiren sanatçı müzisyen olmaktan öteye gidemez. Kah kürtçü, kah zazacı, kah alevici takılan sanatçılarımızı herkes biliyor. Bu sanatçılarımızdan biri geçen sene Kanada’ya gelmiş, Dersim Katliamı ile ilgili kendisine sorulan sorular karşısında birden Kemalist oluvermişti. Çıkarları için her çamura yatan kişiden „sanatçı“ olmaz, olsa olsa yalaka olur...
Velhasıl Dersimli sanatçıların işi zor. Sanatçılarımız korktuğu sürece birileri hep enselerinde olacaktır, emir verecektir. Dersimli sanatçılar kendilerine güvenmelidir, çizgisini belirlemelidir. Çıkarları uğruna değerlerine küfretmemelidir. İnsanına, doğasına, inacına, diline saygılı olmalıdır.
Yakışmaz Dersimli sanatçılara, örgütler karşısında el-pençe divan durmak, belediye kapılarında dilenmek...
İbrahim Candaş Bulut - Kanada/Toronto
|
|
| YORUMLAR |
sixo 2011-06-18 |
| turk degilim |
dedem ve nenem turkce bilmezdi.dersimin merkezinde dogdum.her sabah zorla ne mutlu turkum diyene diyerek ogrendim turklerin dilini.ve ben hic bir zaman turk oglu turkum demem,cunku aslini inkar eden haramzadedir.bundan dolayi kamer genc haram zadedir.boyle biri beni temsil edemez.bu yorum cikmazsa bu busayfanin bagimsizligindan suphe ederim. |
songül parlak 2010-06-01 |
| dersim |
yillardan beridir ezilen bir halkiz.uzun bir süre devletin asimulasyon politikasina maruz kaldik simdide kürt milliyetcilerinin bizi zoraki bir dayatmaylan kendimizi ait oldigumuz degerlerden uzaklastimaya hatta kendimizi inkar edip onlarin dayattiklari kimlgi kabul etmemizi istiyorlar.özgür bir insan kendini nasil ve nereyeait olguna kendisi karar verir.bu isler zoraki dayatmacilikla olmaz .türklerin .kürtleri zoraki türlestirme politikasi ne kadar haksiz ve tahammülü mümkün olmiyan bir yaklasimsa dersim halkina zoraki kürtcülügü dayatmakta o kadar tahammülsüzdür.bizler asla dersim halki olarak diyarbakirdan gelip bizi yönetmelerine boyun eymiyeceyiz.isteyen diyarbakira gitsin orda cok istedikleri kültürü ve dili orda konusup yasasinlar ama dersimde bizim dilimiz ve bizim kültürümüz gecerlidir. |
gures 2010-04-12 |
| tek söz |
artik yeter uyanin dersimliler.yilardan beri saf iyi niyetli dersimlileri kandirim.kimi zindanlarda.kimi daglarda yok etiler.dersim cografyasini insanlastirdilar.bizlerin kurtaricilari ne örgütler nede tc dir biz birlik olup ancak öyle kurtuluruz.yoksa bir gün gelir ölmüs insanlarinizin mezarini ziyaretine bile gidemiyeceyiz. |
dersimera 2010-04-11 |
| dersim ve bölünmüşlük. |
aşağı yukarı herkes aynı fikirlere sahip.kimi dersimli sanatçıları,kimi tudef ve fgp yi,kimi de örgütlerin dersimli sanatçıları tehdit etmelerini eleştirmiş.kuşkusuz herkesin haklılık payı vardır.şimdi şu bir gerçektir ki;bdp ve pkk nezaman ki dersim de örgütlnmeye başladılar,dersim de iç çatışma ve kavgalar boy verdi.daha öncede elbette vardı ama bu aynı aile bireyleri arasıındaki kavgalar gibidir ama kürt çevresinin kültürü ve yaşam tarzı ideolojisi dersim halkının kiyle taban tabana zıttır.bu yüzden alnlaşmazlıklar boy gösteriyor.dersimli gençlerle kürt gençler,pkk yle dersimdeki tikko ve onun benzeri örgütlerin çatışmaları,hepsihalen var olan çatışmalardır.ben bizzat kendim bir kaç defa şahit oldum buna.birde tabi bdp li belediyeyle tudef arasındaki anlaşmazlık.zira burada belediyeyle tudefinde iki ayrı örgüt ün kurumları gibi davranmalarıda bu nalaşmazlığın bir başka bıyutunu oluşturuyor.her dersim festival döneminde bu ayrışma kendini gösteriyor.belediyenin dersimli sanatçılar yerine kürt sanatçıları tercih etmesi tudefinde bu noktada etkisiz kalması anlaşmazlığı körüklemektedir.ama bdp liler dersimde halkın çoğunluğunun zazaki konuştuğu gerçeğinin kabul etmeleri gerekiyor.eğer belediye bunu dikkate almıyorsa farklı bir amaç içinde demektir.sürekli festivalde oramar parçasını çalarak.gerillaların ve pkk nin kadrolarını anarak,kitleye tanıtarak neyi amaçladığı zaten ortadadır.eğer festval proğramını tudefe bıraksanız onlarda budefa festivali kaypakkaya anmasına çevirecekler.o yüzden bütün kurumların bu festivalde eşit sayıda ve ortak bi şekilde çalışmaları gerekiyor.dersim ne pkk nin ne tikko/mkp nin nede bdp nin tekelindedir.artık şu örgütler ve partiler dersimden ellerini bi çekseler belki dersim ozaman kurtulur ama bu fraksiyon ve ideoloji çatışmaları devam ettikçe dersimde yoklolmaktan kurtulamayacaktır. |
deniz 2010-04-08 |
| cifte standart |
benim yazimda hakaret buldunuz. yayinlamadiniz.anlarim. peki ibrahim bey sanatcilara hakaret etmiyor mu? peki kimligini savunmaktan aciz sanatcilarimiz diye yazan medine hanim hakaret etmiyor mu? yaptiginiz pek hos degil. ben direk kötü bir küfür yazmadim.aksine yanli oldugunuzu, sanatcilarimiza atip tutan insanlarin yorumlarini yayimlamanizi sivri bir dille elestirdim. cok demokratsiniz, ayni zamanda belliki kendinize cok güveniyorsunuz.dolayisiyla farkli görüsleri yayinlamiyorsunuz. sizden farkli bir sey beklemiyordum.tesekkürler |
deniz 2010-04-07 |
| Uyarı! |
Hakaret ve küfür içerikli yorumlar yayınlanmaz!
|
dersim zerevan 2010-04-06 |
| anlayabilmek |
yukarıda bir arkadaş yazmış dersimden kürdistan diye söz etmeyin yok dersimliler kürtçe bilmez arkadaşım seyid rızalar alişerler zarifeler niye şehid düştü.yrıca dersimin kimseye ihtiyacı yoktur dersimin kişi ve kişilere ihtiyacı hiç yoktur dersim felsefik kendisine ait mitolojisi olan bir coğrafyadır.Ayrıca çağdaş kültürlü bir dersimli kendi milliyet ile mezhep farklılığının ne demek olduğnu bilir(tabi bunlar çok önemli kavramlar değil kişilerin ne düşündüğü önemli)benim annem babam dedem nenem hep zazaca konuşur bu arkadaş bunları reddederek bir dili bir kültürü reddediyor ayrıca dersimlilerin bi çoğunun kendi dilini bilmemesi normal çünkü en çok asimileye mağruz kalan yer olma özellğine sahip |
Veysel Adigüzel 2010-04-04 |
| Sanatcilara Cagrimdir |
Merhaba Dostlar.
Sanatcilar her zaman sanatini insanlik ve doga-tabiat namina yaparlar.Eger bir organizasyon topluma, dolayisiyla insanliga zarar getiriyorsa ,bölüyorsa onun siddetle karsisinda olurlaar gercek sanatcilar..Gecen sene Almanyada tipki sampiyonluga oynayan iki takim, haksizlik olmasin diye ayni gün ve saate oynanan maci gibi ayni gün ve saate iki festival oldu..Ne yaziki sanatcilarimizda bölünmeyi adete normal görüp katilarak hatta karsilikli densiz aciklamalarla bizleri biraz daha birbirimizden uzaklastirdilar.. (ben Rüsselsheimdeki,esimde Bonndakine katildi..anliyacaginiz bizi, bir aileyi bile böldüler)Bilirsiniz sanatcilar ,politikacilar olmasa bu tür festivaller olmaz yada sönük gecer..Hadi hodri meydan .Olaki bu senede ayni sekilde iki festival düsünülüyorsa gelin hepiniz boykot edin Sahnelere cikmayin..Sizi dinlemek isteyen zaten ulasir..Bari siz örnek olun ,birlestirici olun,bölücü degil.O birilrinin ekmegine yag degil zehir olun.Paylarini verin..Bakalim cikarlari birakip nasilbir araya geliniyormus..Bölücülük yapanlarda bu sekilde hadlerini ögreniler ..hadi bakalim...Sanatci sanatinda asla cikar gözetmez..Bir örgütün, bir gurubun ,bir dernegin vs.sanatcisi yoktur..toplumun ,insanligin,tabiatin ,doganin ve bütün evrenin sanatcisi vardir,,Bunlar insanligin günesidir ..Hata yapma sanslari yoktur.Cünkü onlar sürekli toplum önündedirler.Sevgilerimle.. |
can 2010-04-03 |
| sorunun cözümünde görev olmayanlar sorun olurlar. |
Kisaca sormak isterim sevgili sanatcilarimiza,yillarca yapilan etkinliklerin ve protestolarin neresindeydiniz.yapilan gecelerce fais rakamlar talep etmek söledikerinizle celismiyormu.Varsayalim siz haklisiniz.sorunlarin cözümünde ne zaman ön ayak oldunuz olarca bedeller ödenirken.yada hangi soruna bire bir öncülük ettiniz.sanatinizi kücümsemiyorum Ancak birazda vicdan sahiobi olmak gerekmezmi.Tudef yada fdg bir cok rizkleri alarak alanlarda siperlenirken sizler nerdesiniz.kaset kaygilarinizi bir yana biraktinizmi.iki festival yapilmasi belkide yetisememe kaygisi olmasinmi.biraz dürüst olmak gerekir. |
daranis 2010-04-03 |
| kendinize gelin |
zazaymış kürtmüş aleviymiş türkmüş bırakın ya böyle kısır tartışmaları herkes kendini ne olarak görüyorsa öyle kalsın dayatma yapmasın bizim ortak paydamız dersimli olmaktır..dersimli olmak onurlu olmakdır dersimli olmak haksızlığın karşısında mazlumun ezilenin yanında olmaktır yani insan olmaktır?gerisi önemli değil. sanatçıları baskı altına alanları siyasi görüşüne göre davrananları kınıyorum |
Yalanım Yok 2010-04-03 |
| Çagdaş kültürlü bir dersimliye yakışmaz bunlar |
Ya artık ben hiçbir şey demiyorum yorum yazanların hepsini tektek okudum bazıları eleştirmiş bazıları olumlu bulmuş olabilir düşüncelere saygı duymak lazım ama birtanesi dikkatimi çekti diyoki arkadaş ibrahim bey hoş yazmışsında sen KÜRDİSTANA GEL DİYO ya hadi geldi diyelim ne olacak tehtitmi ediyosun yani yoksa öldürecekmisin ya üzülüyorum dersimli bir çagdaş yürtsever halkın bu şekilde çok basitçe oluşumsuz yakışıksız lafların yazıların kendi gelecegimizin nekadar karanlık idolojilerin emellerine kapıldıgını görebiliyorum ve üzülüyorum artık sadece izlemekle yetinecegim bu arada o dersimden bahseden yorumcu arkadaşada bir çagrı yapıyorum lütfen dersimden KÜRDİSTAN DİYE BAHSETMESİN SEN BİR KÜRT OLABİLİRSİN EYVALLAH AMA KÜRDİSTAN DİYE DERSİMDEN SÖZ EDEMEZSİN LÜTFEN BİRAZ DERSİMDEN BAHSEDERKEN SEVİYELİ OLUN SEN SADECE KENDİN OL ODA SANA YETER DERSİMİN SENİN GİBİLERE İHDİYACI YOK DİYE DÜŞÜNÜYORUM hepinize kolay gelsin kusura bakmayın çok zoruma gitti o kelme artık görebiliyorum ne hale geldigimizi umuyorumki birileri bu gidişe dur diyecektir sanatçılarımızıda çok seviyoruz geçmişte neydilerse gelecektede o kişiliklerinden ödün vermesinler asimile olmasınlar idolojik düşünceler farklılık yaratabilir bu farklılık tüm halka mal edilmesin.KARDELENLERİN GÜNEŞE UZANMAK İÇİN ÇIRPINDIGI GÖKYÜZÜDÜR DERSİM,DERSİM SEYİTLERDİR DERSİM DÜZGÜN BABALARDIR DERSİM ANAFATMALARDIR. |
Yalanım yok 2010-04-02 |
| Şunu Sormak İstiyorum Acaba Dersimin Yüzde Kaçı Kürtçe Biliyor |
Ben artık nasıl bir yol izlemem gerektigini bilmiyorum canlar beni aydınlatın lütfen hergün yeni insanlarla tanışıyorum yeni yüzler görüyorum ve tanışma esnasındaki muhabbete bakarmısınız slm ismim hasan senin ugur nerelisin dersimliyim ya orası nerediyo bana tunceli diyorum bana ilk cevabı alevimisin ya kardeş kusura bakma aslında bende ne oldugumu bilmiyorum karşımdaki böyle birkere afallıyo aa öyle şeymi olur diyo bana bunu artık açıklıyamıyorum o anki piskolojimi bilemezsiniz şimdi ben yeni birşey duydum kürt alevisiymişiz biz enteresan bakalım bizleri daha ne yapacaklar çok merak ediyorum ayrıca şunuda ifade ediyorum geçmişte dersimli birtakım sanatçılar kendini alevi kimligiyle ön pilanda tutardı ama her ne hekmetse sekiz dokuz senedir kürt kimligine bürünmüşler hayretle gözlemliyorum burda amacım kürt alevi ayrımı degil ben aleviyim ama kürtleride seviyorum kürtlerde alevileri seviyolar en azından kendilerine yakın görüyorlar ama şu gerçegi kimse kabul etmiyor neden kendi kimligini yok ediyorsunuz herkes kendi dilinde bir bütün olmalıdır kürtleri bu konuda teprik ediyorum harbi insanlar hepsi ben kürdüm diyebiliyolar açıkça kendi geçmişini asimile etmeden ama bizler her ne hekmetse bir türlü bunu başaramadık sanırım bu hep böyle devam edecek munzur festivali oluyo bakıyosun örgüt pravakasyonları ön pilanda ya festivalin amacı nedir bunu biliyomu birkere bizim halkımız o bölgenin kültürel tarihi yöresel doga güzelliklerini görkemli bir kutlamayla dünyaya gösterme degilmidir evet bence budur ama o güzelim dersim bir türlü kendi güzelligini göremedi resmen solmuş bir kent enkazına dönderdiler dersimi bunları yapanlar açık ortadadır arkadaşlar bugün bir olamazsak yarın çok geç olabilir |
DeLàL 2010-04-02 |
| Medine arkadasa |
ibrahim bey hakli da Sanatcilar tamamen haksiz mi yani? Kim ne derse düsnmeden hemen büyük adam yapma kültürünü biraksak nasil olur dersin?
Sanatcilarimiz nsail kendi kimligini savunmuyor dersiniz? Bu haksizligin en büyügü. Bu adamlar yillardir bu dilde müziklerini yapiyor, sabah aksam hep sanatcilik, hem etnologluk, hem sosyologluk yapiyor. Bunlar olasa bugün bu dil yok olmustu.
Yabanci insanlar bile onlarin müziklerini dinlerken bu kültüre ilgi duyuyorken, daha yok denecek kadar insan bu dilin varligindan bahsetmezken yada baska dillerin lehcesi olarak görürken onlar bu dilde gecmiste yaslilarimizdan aldiklari acilarimizi, tarihimizi, destanlarimizi bize sanatlariyla ulastiriyorlar.
Siz simdi cok büyük isler yapmis olmalisiniz ki bu adamlari kimligini savunmayan aciz kisiler diye sucluyor kücük görüyorsunuz.
Kusura bakmayin burada mütevazi olmak istemiyorum. Siz ya sanattan anlamiyorsunuz yada bu sanatcilarin yaptigi calismalardan hic haberiniz yok.
Begenin begenmeyin, lütfen elestiri yaparken sadece onlari her yönüyle kötülemektense, eksik noktalarini söyleyin ama iyi taraflarini da kesip atmayin. Bu adamlar bizi halkimizla aramizdaki köprüyü kuranlar. Hickimsenin de Dersim adina yaptigi bir is Digerininkinden degreli yada degersiz degildir.
Bimané wosiyedé... |
DeLàL 2010-04-02 |
| BU NE HAL DERSiM...... |
Söyleyecek söz, yazacak kelime bulmak cok zor ve cok aci. Zamanimizi birbirimizi tüketerek, yiyerek, saldirarak, kirarak geciriyoruz ve sürekli Düsmanlardan bahsediyoruz. Bizi yok eden düsman,dis güc... Evet bu dogru ama Zaten biz kendi aramizda birbirimizle savas halindeyken onlarin birsey yapmasina gerek yok.
Dersim bugün kendi icnde binbir parcaya, binbir örgüte bölünmüstür. Bunun tarihi, sosyal, politik, sosyolojik, etnolojik sebepleri de var.
Bizim en büyük iki sorunumuz: 1) Kendi icerisinde birlesememe, kendi köklerinden kopma, özünü yitirme(gönüllü ya da asimilasyon yoluyla, topraklarindan kopma. 2) Hep baskalarina hümanist kaygiyla yardim etme, kendi yanan evini birakip baskalarina kosma. Bu da yine ya kendi özünü tamamen unutarak, kaybederek kendi kültürüne insanlarina yabancilasma, icinde bulundugu yapiya göre bazen kendi insanina, kültürüne bile düsmanlasma.
Ya bu nasil bir halktir ki? Kendi dilinden bahsettiginde sana tepki duysun, Dersim adini kullandiginda sana saldirsin, kendinden baska herkesi sevsin, kendi annesinin dili ne gelince onu sadece baska dillerin bir lehcesi saysin, kendi kültürünü kendisine anlatirken bu kadar zorlansin insan...
ömür geciyor, yeni kusak Dersimliler yabanci diyarlarda kendi Nenelerinden, Dedelerinden yoksun, Dillerini ögrenmeden büyüyüp giderken, biz onlara Zone ma ögretecegimize, birbirmize düsmüsüz. Zaman gecip gidiyor ve gecmisimizi, Munzuru, Kuresi, Düzgün Babayi degil sadece, gelecegimizi de kaybediyoruz. Dersimi kendi ellerimizle karanlik kuyulara atiyoruz.
Sanatcilarimiz bir cagrida bulunmus evet. Hakli olduklari taraflarda var eksikleride var ve olabilirde.
Ibrahim arkadas da (eger gercekten ibrahim ise, kanada da ise) buna bir elestiri getirmis.
Peki bizler ne yapiyoruz: hemen ikiye bölünüyoruz. Yok sanatcilar hakli, yok ibrahimler hakli. Bu nedir ya? BU NE HAL ya? Dersim konu olunca birbirimizle tartismaliyiz ama birbirimizi yeme aliskanligini birakmaliyiz. Birlik olmaliyiz, bu tartismalar bizi birbirimizden koparmamali aksine birlestirmeli. Eger hepimiz Dersimin kurtulusunu istiyor, atalarimiza layik olmak istiyorsak. Birde su örgütler meselesi var: Zaten bu konu cok zor. Dersimde örgütün her türünü bulursunuz. Benim örgütüm, annem, babam, dinim DERSiM. Herkesin bir örgütü olabilir bu sorun degil ama burda yanan bir ev varken, bunu hangi örgüt söndürecek diye tartisamyaiz herhalde. Sonucta bu yanginin söndürülmesi lazim ve bu da el birligi ile olacak kardesim.
Aslinda bu saatte bu kadar yazmak bile anlamsiz, birbirimize derdimizi anlatiyoruz, laf yapiyoruz. Bunu birakalim da bir araya gelip is yapalim is, üretelim, hizmet yapalim. Senede birde olsa topraklarimiza gidelim, yaslilarimizla dertleselim, elimizden geldigince dilimizi konusalim, yazalim, kurslar yapalim, özellikle cocuklerimiza ve genclerimize bunlari verelim.
xizir keder simà medo
Duzgi ràa ma rakéro
Piro kal we...
|
Qelender 2010-04-02 |
| Dersimim |
Sadece dersimli sanatcilar stres altinda degil.
Dersimli kurumlarda calisan tüm dersim evlatlari stres altindadir.
Kürtcülük yaparak kendi kimliklerini hicten sayan bazi dersimliler basta federasyonlarimiz olmak üzere kurumlarimiza saldirmaktadirlar.
Tarih birgün onlari utantiracak.
Birgün onlarin cocuklari onlardan utanacaklar.
Ya sanatcilar?
Her Dersimli sanatci gercketen dersime layikmi?
Hangi örgüt programlarinda yer yerirse o örgütün borozanini calan azmi dersimli sanatci var? Ya onlara ne demeli?
Dersimimize saygili olan ve sanata saygili olan sanatcilarimiza da burdan selamlar olsun.
|
gağan 2010-04-02 |
| asmin |
ferhat tunca laf atan çok bilmiş,yorumcu,demokrasi mücadelesi için her alanda saf tutmuş müziğiyle sanatıla sanatçı kimliğiyle örnek iyi bir insandır ferhat,senin giibi benimgibi klavye basında mücadele vermiyo,az biraz saygılı ol |
rocema 2010-04-02 |
| dersim |
sanatçılarımızn gösterdiği tavır haklı tepkidir, ayrıca ,sosyalizm dersime sığmayacak kadar büyüktür. |
Kamer DOĞANCAN 2010-04-01 |
| Doğruyu Söyleyeni Dokuz Köyden Kovarlar |
Merhabalar,
Arkadaşlar ben artık umutsuzluğa kapılmaya başladım,Çünkü çok dağınık çok ayrık çok negatif düşünüyoruz.Bir dersimli olarak şu soruyu kendimize soralım, Dersimce(yada zazaca) ve Alevi değerleri nerede musanbası okunuyor?nerede kaale alınıyor?biz nelerin peşinde koşuyoruz ey hak!kimlere yamıyoruz kendimizi!artık dersime ve dersim insanlarına yabancı bir kültürü yerleştirdik ve ona kendimizce yamanıyoruz, halbuki bizi adam yerine bile koyan yok.Kendimizi illa kandırmaya devam edeceğiz deniliyorsa devam edin,unutmayınki dersimce ve dersim inancı hiç bir yerde dersim dışında değer verilmiyor sadece verilmiş gibi yapılıyor. |
Hakan Aycil 2010-04-01 |
| Elestirinizi ... |
yanlis sanatcilara yöneltmissiniz. Bu elestirinizi Ferhat Tunc gibi saatçılara yöneltseydiniz yerinde olurdu. Aciklamayi imzalayan sanatcilarimiz bugüne kadar hep dilimize, dinimize ve kültürümüze sahip ciktilar. Belki bazi konulara acik acik deginmediler ama aciklamalarina katiliyorum. Sizin de hakli oldugunuz konular var ama bu sanatcilarimiza haksiz elestirilerde de bulundunuz ne yazik ki.
Saygilarimla
H. Aycil |
cihan 2010-04-01 |
| yüreğinize sağlık |
ibrahim beyin sarf ettiki sözlerin hepsine birebir katlıyorum.bize tercüman olduğu için ayrıca sonsuz teşekkür ediyorum... |
mamike 2010-04-01 |
| kultur |
Ibrahim bey guzel konulara deginmis. Unutmamaliyiz ki dersimin kulturu, hayata bakis acisi, sosyalist dusunceye yasama dayalidir. Bizim kulturumuzun, insanligimizin guzeligi buradadir. Dersimdeki sorunlara, biz dersimliyiz gozuyle bakmamamiz gerekiyor. Eger oyle bakarsak, bizim turk, kurt etc etc. milliyetciligiyle hic bir farkimiz olmaz. Bizi yok etmeleri, bizim dersimli olmamizdan dolayi degil, bizim sosyalist (bir dersimlinin sosyalist dusuncesinden dolayidir) olmamizdandir. Ezilenlerin yaninda olmamizdandir, sinif bilincine sahip olmamizdandir, dinci milliyetci feodal kapitalist dusuncelere karsi cikmamizdandir,egitime kadin haklarina insanca yasamaya oncul vermemizdendir. Kurt sorununa sosyalizmin icinde bakmaktir, oyle yapmazsak devrimci kisiligimizi kaybetmis oluruz.
Sanatci arkadasimiz bu perspektifte bu kulture sahip cikmiyorlar, halbuki onlar daha cok imkanlara sahipler. Genclerede guzel ornek olurlardi. DTP nin cizdigi cizgiler, hem dersimin kulturune, hem dersim insanin sosyalist bakisacisina uzak bir cizgidir. Bunlara karsi koymak gerekiyor. Yoksa devrimci kisiligimizden yoksun oluruz, yanlis systemin icerisinde yer almis oluruz. |
Yalanım yok 2010-04-01 |
| Dersim özünü kaybediyor canlar |
evet ne yazıkki dersim özünü kaybediyor siyasi polimikler peşinde koşan çevreler dersimi asimilasyon politikalarıyla degiştirmeyi hedefliyolar bakın 2010 yılındayız halen dersimin etrafı zırhlanmış olarak duruyo oda yetmedi munzur yok ediliyor halkımız degişime ugratılıyor yazık kendi kültürümüz ellerimizden alınıyor dersim bumudu dersimin tarihi bumudur yaw söyleyin artık bizim ana kültürümüz ne biz kürtmüyüz alevimiyiz ermenimiyiz hıristiyanmıyız neyiz biz her ne olursak olalım bizleri siyasi amaçlarınızın ortasında bir halkı mahküm ettiginizi unutmayın dersim halkı asil onurlu ve çagdaş olarak biliniyor bizleri harcamayın sanatçılarımıza hiçbirşey demiyorum sadece her ne olurlarsa olsunlar ama dersimin sırtından siyasi amaçlar peşinde halkımızı harcamasınlar özünü yitirmiş bir insanın ne kendisine nede halkına faydası olur bu yüzden yeni yetişen neslimizin gelecegini karatmayın bizler artık tankların topların gölgesinde dersime girmek istemiyoruz daglarımızın ırmagımızın ve gelincik tarlalarımızın çocok sesleriyle ve bir okadar özgürce baharlarını karşılamak istiyoruz memleketimizin çekin artık karanlık gölgelerinizi dersimden yazıktır günahtır |
vartinik 2010-04-01 |
| söyelecek çok şey var |
söylenecek çok şey var aslında ama en iyisi,hastasınız demek yeterli , dersimli sanatçılar yalın basit sade iyi bir tavır sergilemişler,yok ona neden bişi dememiş buna neden demiş bize demiş onlara dememiş, dersimnews,dersimli sanatçılar bunu görmüş hepsini saygıla selamlıyorum |
hidir sinli 2010-04-01 |
| DERSIMLI SANATCILARMI? |
Dersimde dersimlilerin onurunu ayaklar altina alan hangi olayda Sanatcilar olarak tavir koydunuz?
Bagin de 6 yasindaki cocuk dahil katledilen 12 köyl olayindami?
PKK den kacan bir gencin evini basip iki kiz kardes ve yasli babayi kursuna dizip evlerini yaktiklarinda neredeydiniz?
Uzuntarla da "fuhus" yaptigi savi äle bir kizi, annesini ve babasini kurszuna dizdikleri evlerini yaktiklarti olaydami?
Daha birkac ay önce M K kahramanlari mit ilan eden, Murat Kur u 13 yasindaki cocuga tecavüe ettigini söyleyenlerin zulmü karsisinda ne yaptiniz?
En az devlet kadar acimasiz davranan bazi örgütlere karsi gikiniz neden cikmiyor. sizde Dersimci falan olmaz. Olsa olsa Rayis pesinde kosarsiniz. |
Koe Sipe 2010-04-01 |
| Sacma |
Arkadas ya bazi seyleri bilmiyor yada Kin güderek icindekini disari atmak istiyor. Ayrica Sanatcilarin her Zaman Somut bir Pozisyonda olmalari gerekiyor. Sen Dêrsim Wiederaufbau nun ne yaptigini hic bilmiyorsun, eger biliyorsanda Kin ve Nefretle bunlari yazmak ihtiyaci duymussun.
Saygilar |
domani dersim 2010-04-01 |
| dersime gel |
ibrahim bey sen hoş yazmışsında torontodan bize yazı yazma gel kürdistana gel kırmanciye coğrafyasına öyle konuş |
DERSİM ZEREVAN 2010-04-01 |
| dersimi iyi anlamak ve örgütsel temelli düşünmemek |
ibrahim bulutun bu yazısı çok güzel ve bi çok şeyi anlatıyor.ama yanlız kendiside burada eleştirdiği insanlar gibi örgtçülüğün pençesine düşüyor tabi bu başka konu.dersimli sanatçılara gelince niye herhangi bir örgüte seslerini çıkaramıyorlar bunun en açık nedeni ekonomik kaygılar ve rant kaybetme korkusu çünkü kendilerini öyle bi hale getirdilerki sanatın halk için olması değil örgüt için olması gerkliliğini savundular bu yanlış bi tutumdur.
2. neden ise kendisine kürdüm diyen sanatçı tikko sempatizanları tarafından dışlandı ben sadece dersimliyim aleviyim diyen sanatçı ise pkk liler tarafından dışlandı onun için bu yanlışın peşine düştüler.şimdi ibrahim beyin görüşüne bi açıdan baktığında gayet doğru fakat farklı açılardan baktığında yanlışlıklarla dolu.
ARKADAŞLAR ŞUNU UNUTMAYALIM DERSİM COĞRAFYASI OTONOM Bİ COĞRAFYA BU COĞRAFYA İNSANININ SEVGİSİNİ ÖZGÜVENİNİ KAZANMAK İÇİN BU COĞRAFYADA YAŞAYAN İNSANLARIN NE DÜŞÜNDÜĞÜNÜ NE HİSSETTİĞİNİ İİ ANLAMAK LAĞZIM YOKSA BU COĞRAFYADA TUTUNAMAZSINIZ |
özgür 2010-04-01 |
| Cagri ya dester |
ibrahim arkadas dilimize tercuman oldu simdiye kadar söyleyemediklerimizi biz dersimler adina söyledi ve bizde ibrahim arkadasimizi desteklemeliyiz diye düsünüyorum iki yildir dersim festivaline gitmiyorum özünden koparilmis diyarbakir festivaline dönüsmüstür. festival dersime yakisir bir sekilde yapilmadik sürece gitmiyecez. dersimliler birlik olmali |
hasan 2010-03-31 |
| Sanatcilara tessekürler |
Sanatcilarimizin aldigi karari cok yerinde buluyorum, ve onlarin yanindayim. Kim ne hali varsa görsün. cok gec kalmis bir tavirdir
sizlere tessekürler. |
cemal 2010-03-31 |
| okumak mı anlamamaya çalışmak mı |
İbrahim bey !
Dersimli Sanatçıların çağrısı bir taraftan yaratılmaya çalışılan çatışma kültürüne dikkat çekmektir. Siz nerdeydiniz gibi sorularınız içinde insaf diyebilirim sadece...Çağrıda imzası bulunan sanatçılar dilimiz ve kültürümüzün taşıyıcılarıdır eserleri ile bir anlamda. Herkes onlar kadar bir parça kültürünün üretimini yapsa kavga yerine birlikte iş yapmayı önerse zaten epey bir yol almış olurduk...
İbrahim bey bir şeyi eleştirirken başka bir şeyin körükörüne savunuculuğunu yapmayın. Eleştirilerinizde hakkaniyetli olursaniz herkes size hakverir ancak benim okuduğum taraftar bir ibrahimdir dolayısı ile cümlelerinin çok anlamıda olmuyor...
hakkaniyetle... |
Kamer DOĞANCAN 2010-03-31 |
| Doğruyu Söyleyeni Dokuz Köyden Kovarlar |
Ben İbrahim arkadaşın yorumuna ve değerlendirmesine katılıyorum,İbrahim arkadaş ne demiş? Dersim demiş, kırmançki ,kültürümüz,kutsal yerlerimiz tehlikede demiş bundan neden bazıları gocunuyor anlayamıyorum.En basit örnek hakimlik savcılık sınavını çok kere kazandığı halde bir türlü hakkı verilmeyen ve sırf Tuncelili alevi olduğu için mağdur edilen Mahir Demir, Uşakta yine Tuncelili alevi olduğu için zulum gören Derya kızımızın örneği ve Erzincanda Tuncelili alevi olduğu için kimlik sebeblerle görevden alınan Doktor Müslüm Doğan..... daha sayayımmı,Her yerde Tuncelili olduğu için insanlarımız baskı görmekte büyük haksızlıklara uğramaktadır.Kısacası Dersimlinin Dersimliden Başka Dostu Yoktur.Her Dersimli,Dersime sahip çıkmalıdır, başkalarının bize faydası yok. |
ozan can hoca 2010-03-31 |
| sosyal kurtulus mucadelesi |
dersimlilerin ulusal kurtulus sorunu oldugu kadar sosyal kurtulus sorunuda var.sanatcilar biazda sinif gozuyle bakmali meseleye. |
payiz 2010-03-31 |
| Daha iyi örgütlenmeliyiz |
İbrahim kardeşe çok teşekkür ederim.Durumu çok güzel dile getirmiş..Hakikat bu...Sanatçılarımızın da haksızlıklara boyun eğmemesi gerekir.Dersimdeki festivaller tam trajedi..Festivalin içi boşaltılıyor..Parti propagandasına dönüşüyor.. |
haydar han 2010-03-31 |
| gerçekçi olun |
Tudef Munzur meselesini eline yüzüne bulaştırdı dersim halkını uzun süre oyaladı...hiçbir şey üretemedi...gelinen durum ortada UZUN ÇAYIR BARAJI VE MERCAN HES...Tudef eşittit popülizm |
ulaş TEKİN 2010-03-31 |
| DERSİMLİ olmak.... |
Kör bir karanlıkta yol aldığınızı düşünün.en Önde kimler gider?Sadece ellerinde meşale olanlar,arkasından gelen topluluğa yol gösterir.Sanatcının göreviyle burda meşaleyi tutanın görevi aynıdır.Çünkü Herkes meşaleyi elinde tutamaz,ya kendini yakar yada etrafında bulunanları yakar.DERSİMLİ sanatçılara yüklenmek onlara söz söylemek kimsenin haddi değildir söz söyeleme yetkisi olanlar sadece DERSİM adını layıkıyla taşıyanlarındır.Buğün MİKAİL ASLAN ALİ BARAN ZELEME AHMET ASLAN ASLAN,METİN&KEMAL kardeşler ve diğer sanatçılara dersimlilerin suya sabuna dokunmayan ama hep sesi olupta görüntüsü olmayan(Burda DERSİMLİ gecinipte sistemci olanlar 38 diye bişey olmamıştır ,sadece devlet güçleri müdahele etmiştir diyenlere) tarafınfan söylenmeyen söz kalmamıştır BUNLAR kürtçü oldu bilmem ne oldu Şimdi sorarım yıllardır fasisit ÖYMENCİLERE yıllarca oy verildi ne oldu insanımız oçu buçu olduda ne yaptı dersim için geride pislikerini bırakıp gittiler ama şu gerçektirdi DİMİLİ,ZAZAKİ,KIRMANÇKİ adlarıyla tabir edilen dersimin büyük bir bölümünde konuşulupta şuan konuşulmayan unutulmaya yüz tutmuş olan dilimizin şuan azda olsan konuşulması ve diğer sanatçılara örnek olupta onlarında çalışıp üreten olmalarını sağlamışlardır SANATÇILARIMIZ. büğün DERSİMİN içinde bulunduğu durum tam bir kanayan yaradır.DERSİMDE yaşanan yozlaştırma uyuşturucu fuhuş+ASİMİLASYON hatsafhaya çıkmıştır.Festival zamanı görülenler bunun en açık örneğidir.Herkesin ellerinde bira kıyıda kösede esrarcılar,baliciler içinde bulunduğumuz durum çok açıdır.Yoz kültür sadece DERSİMİN yerelinde değil diğer metropollerdeki DERSİMLİLERİDE büyük oranda etkisi altına almıştır.Geçmiş unutulmuş DERSİM açılar çoğrafyası olmuş ,insanları zıt kutuplara bölünmüş inkarçiların sayısı artmış,konuşulan anadil bile konuşulmaz olmuştur.Dilimiz kayboldu tarihimizle bagımız koptu yok oluyoruz kızılderililer gibi ,arkadaşlar sorun bizde ,sorun belediyede ,sanatçılarda-imha VE inkarçılarda değil DERSİM adına layıkyla taşıyamamızda DEDEMİZİN NENEMİZİN SEYİDİMİZİN mezarısız yatarken büğün bu olanları görselerdi....buğun cağrafyamız insansızlaştırılaçak kalanlarda açlıkla terbiye edilçek barajlarla birlikte bölgede bulunun bir çok maden ve yeraltı kaynagı sermayenin olaçak biz ise yokolmanın eşiğinde olçaz. SEYİT RIZA yaşına reğmen taburesini kendi tekmeyi vurmuş namerde fırsat vermemiştir eger DERSİMLİYSEK geç olmadan birlik olmak lazım..
zone xu howira meke
çe xo de zone xu qesey bıke
asle xu inkar meke
hirsoheşt howira meke
xayinin meke pire xo
mezele SEYİDE ma, mezele kalike ma çino
xirabo xirab...
|
Baran 2010-03-31 |
| Yazınız herşeyi özetliyor |
Dersimli sanatçılar son süreçte dtp nin dersim belediyesini kazanmasıyla beraber saf degiştiler. Belediye tekrar el değişse inanıyorum ki sanatçılarımızda dönecek yine. İbrahim bey yazısıyla herşeyi çok güzel özetlemiş. kalemine ve yüregine sağlık diyorum. |
özkan 2010-03-31 |
| anlamsiz tepki |
Birileri basini kuma gömüp, hala pembe tablolar cizmeye devam ediyor.Lafta bir suru hesap soruyorsunuz sayin Ibrahim bey,size sorulan hesaplara neden cevap yok. Dersimde iki yanli surdugunuz bu saltanat cokuyor, yani ne sizin avrupadaki ve dersimdeki ici bos kurumlariniz nede iktidar gucunu eline alip bunun arkasina siginip kendine yabancilasan hatta bunu bir erezyona kadar gotüren mantik.. artik halkin vicdaninda kendini mahkum ettirmistir, Sanatci arkadslarin yukselen feryadina, kulaklariniz kadar vicdaninizda kapali anlasilan. birileri sayfasina bile tasimaz birileriyse alel acele saldiriya gecer.. kamil olan elini vicdanina koyarda dusunurdu... saltanatinizin yikildiginin farkina varin artik.. dersimin gunesi bulutlarin altindan cikamaya basliyor, sahte olanin erimekten baska sansi yok. gercegin gunesi yakicidir .. bilirisniz!!! |
yusuf 2010-03-31 |
| kısa cevap |
bence taraf olmak o kadar gerekli değil. her yerde düşücelrini fikirlerini elbette söyleyebilmeliler. taraf olma gerekliliği ayrışma olur
vatanımız dünya ne de olsa |
Kirmancia 2010-03-31 |
| Söylenecek söz yok |
Tek kelimeyle yüreginize saglik. Dersim durusu erozyona ugramadan birseyler yapilmami bu vahim gidisattan kurtarilmali. |
medine 2010-03-31 |
| sorgulama |
merhaba ibrahim bey, gerçekten kutluyorum sizi. sanatçılarımızın durumunu çok güzel gözler önüne sermişsiniz. kimliğini savunmaktan aciz sanatçılaramız umarım ders çıkarırlar |
|
|
|