Untitled Document
| Haftanin Çok Okunanlarİ |
|
|
|
DERSİM Mİ? TUNCELİ Mİ? DİYENLERE!
|
|
Dersim böyle mi yeniden inşa edilecek? İnsanları birbirine düşürüp kin ve nefret duygularını körükleyerek mi Dersim yeniden inşa edilecek?
|
|
|
|
|
| YORUMLAR |
mehmet 2011-09-05 |
| khur |
Artık kürtlüğümden utanıyorum, |
onurlu insanlar kanmayacaktır 2011-04-12 |
| rahat bırakın artık |
BDP nin dayatmalarıyla hareken etmeye zorlananlar ve zorlatanlar kendilerine ğerçek dersim li diyorlar ama dersimin gerçek yüzüne sahip çıkanlarıda hain ilan ediyorlar vede düzen insanları diye lanse ediyorlar.oysaki dersimin bağrında doğup bir mücadele için dağları karış karış gezip toprağına kültürüne diline sahip çıkanlarıda nedense ihanetçi ilan edip vurdular.bumu dersimli olmak.düne kadar dini konlar gündeme geldiginde bırakın artk o düzeni şavaş zamanı diyenler şimdilerde alevilik yolunu öğretmeye çalışıyorlar.artık insanlar ne yaptığını ne yapacağını çok ii biliyor karışmayın mahsum insanlarımıza kandırmayın yeter artık. |
munzur 2010-08-07 |
| |
biz dersim olmasını isdiyoruz . |
zozan 2010-07-21 |
| DEĞİŞTİK HEVALLER |
DERSİM DERSİM OLMAKTAN ÇIKTI.ARTIK HEPİMİZ EMPERYALİZMİN UŞAĞI OLDUK,BATAKLIKTA ÇIRPINAN ÇİRKİN ÖRDEK YAVRULARIYIZ... |
Şah Ismail 2010-04-27 |
| kurdistan savaşı |
....Bu gün kürdistan savası, dünyadaki,yani yer yüzünde ki pazarların en önde gelenidir..Yani en çokar getiren bir paar..Dünyada eşine ender lasnan ender pazarlardan biri...
...Bu pazarın bitmemesi gerekli,devamini sağlamaları gerekli..Çünkü bu pazardan benslenenin hadi hesabı yok...Bütün simsarlar,kan emiçilerin,ağzının salyalaını akıtıyor,iştahlarını kabartıyor..Türk orduusunun en büyük beslanme alanı.Emperyalist silah üreticilerinin,simsarlarının en büyük pazar alanı..
...Bütün bunlardan dolayı,bu savaş sürecek ve bitmiyacaktir..Her türlü kışkırtmalar,halkı bölme ve birbirine düşürmeler,bu kirli savaşın devamına hızmet etmektedir..
....Bu çıkar çevreleri tarafından da kışkırtmalar devam edecektir,satılmış ajanları tarafından..Bizat olaylar yaratarakta devam ettirilecektir..
...Zaten ümraliden tutunda bütün çeteler,türk genel kurmayı tarafından,birer görevli olarak işlevlerini görmekteler..En iyi kulandıklarıda başta din,ikincisi ulusalcılık altında ırkcılık,vede yörecilik kışkırma ve bölücülüğü yaparak halkı bir birine düşürmek,hem savaşın devamı sağlanır hemde bu kirli savaşın gerçek niteliği gözlerden uzak tutulur...Bir kör ebe döğüşü olarak halk birbirine düşürülür...
...Umarım insanlarımız işin gerçek yüzünü görüp,tüm oyunları boşa çıkarıp,birlik olurlar.
...Bizi kurtaracak olan ancak biz oluruz..Biz bizi kurtaramazsak hiç kimse bizi kurtaramaz... |
Wenge DERSIM 2010-03-08 |
| MAZLUME DERSIM |
WELAT DERSIM SIRENO AUA TO WELA TO JAR DARE TO DUZGIN BAWA KURES BAWA SIMA SAADE DERSIM DE HIRISO HESTE ZUTIR MASUM DOMONE SOYE WEYWIK PIR RAYWER DIMA NAME TO KERD TUNC ELI ROBOTE MIST WERTE MAMEKIYEDE TIKMIS KERD JARE DAR BERE COMERDIYE U HEYKELE DEY UZARA WERTE MEMIS XANIERJIME HEYKELE SEYITRIZAY U ZA RONIME INSALAH |
Omodiagbe Leyla 2010-02-01 |
| Dersim |
Dersimi Tunceliye cevirmeye ne kadar calisirlarsa calissinlar,degistiremezler, bizim kanimiz canimiz dersimdir, cocuklarimizin isimleri dersimdir nasil degistirecekler?ayrica dersim sözü ne Türkceden gelir nede Kürtceden, dersim irancadan olusmustur,ve aslinda darsim deniliyor, |
İlkay SEVEN 2010-01-22 |
| FDG ANLAMI |
FDG
FDG AÇILIMININ NE OLDUĞUNU ÖĞRENMEK İSTİYORUM.BENİ BU KONUDA AYDINLATIR MISINIZ?
editörün notu:
Federasyonê Komelunê Dêsımi yê Ewropa / Federasyona Komela Dersimi Ewropa / Avrupa Dersim Dernekleri Federasyonu / Föderation der Dersim Gemeinden in Europa e.V.
|
Dersimiz 2010-01-14 |
| YAZAN SAHIS wersus28 |
EGER BILMIYORSAN BIL TÜRK LERIN ACIMASIZ KATLIAMINDAN SONRA ZORLA DAYATILAN TUNC ELI ASLINDA DERSIM DIR ASIRLARDIR DERSIMDIR VE OLACAK KEMALIST RESIM DAYATMASI SANA SENIN ADIN OSMANSA ZORLA DESELERKI YOK SEN DAWARSI BUNU KABUL EDERMISIN VICDANINA BIRAKIYORUM! |
Xorte_Dersimi 2009-11-24 |
| Ben Dersimliyim |
Arkadaslar ister kabul edersiniz etmezsiniz benide ilgilendirmiyor sizin hangi ırka aidiyetiniz oldugu. Ben Kürdüm ve benim ailemdeki herkeste Kürd olduguna inanıyor. Sunu iyi anlayın ki ben bir Kürd olmaktan önce Sosyalistim, Hümanistim, Maositim Marksistim, Leninistim, Yurt Severim, Aleviyim. Dersimin ortak paydaları etrafında Dersimi olusturan temel yapılarız bizler. Bugün Tunceli isminin Tunç El operasyonundan geldigini hepimiz biliyoruz. Bana göre Tunceli ismini kabul etmemiz; Devletin atalarımıza yaptıgı tecavüzü katliamı işkenceleri onaylamaktan farksızdır. Dersim, Qalan, Mameki ne derseniz deyin lakin benim Sehrim benim cografyam ASLA TUNCELİ OLAMAZ... Tunceli kabul edeninde insanlıgından süphe ederim... |
levent 2009-11-16 |
| zazaca |
zazaca hakkında bilgisi olan varmı. yani kökeni nedir. bildiğimiz kürtçe ile benzerliği farklılığı nelerdir. |
DERSİM'li 2009-08-21 |
| DERSİM |
tabiki de DERSİM. tunceli ismi, devletin DERSİM'i tamamiyle yok etmek için yapmış olduğu türlü oyunlarından biri. DERSİM hala DERSİM. ve hep DERSİM olarak kalacak. |
metin 2009-08-15 |
| Komplo teorilerle tarih yaratilmaz |
sevgili dersimler kim ne derseler desin biz kalan, mamekiye, dersim veya tunceliliyiz neden kızıyoruz hani bir söz var bir deli kuyuya taş atmiş kırk akıllı sıraya girmiş bizde onumu yapalım kalan bir aşiretin adı mame-kiye[ülke zazacada ve farsca]mamenin üikesi anlamında der-sim gümüş kapı anlamına gelirki oda kirdaşkidir[kürtce]yavuz döneminde kürt sünnü beylerin verdikleri bir isimdir oysa biz kendimizi bildikten sonra hainler bizi degiştirmez yine kimancıyla[alevi]dimiliyle ma ile kırtiki bir zaza halkıyız bizim halkımızı bölenler niye alevilik sünnücülük adıyla kürt[gurr-manç]leri türkleri bölmüyorlar demekki bir görev üstlenmiş |
wersus28 2009-07-25 |
| dersimli kardeşime ve kardeşlerime |
Ben Dersim diye bir şey bilmem arkadaşlar,siyasi haritayı açınca karşıma Tunceli çıkardı,Dersim değil.Hmmm sonra ne oldu askere gittim Dersim diye bir yerlerden bahsettiler ve inceleme araştırma.Dersim halkı veya insanını bana tanıtan asker arkadaşım dı.Tunceli(Dersim) aşığı,sevdalısı,munzurun serin suyuna,pınarlarına hasret,sazınıda aldımı eline doyamazsın keyfine Dersimin.Kürt ve alevi kökenli olduğu için ve bende karadenizli olduğum için siyasi anlamda çatışmalarımz olurdu sürekli.Ben derdimki Şırnakta yaşayan gariban köylüm içtiği sudan pislik kaparken şimdiki pislik yöneticilerin bulaştırdığı pisliği yine pislik akıtan mantıksızlıklarıyla pkk mı temizleyecek, o halkı,adaleti,güzelliği sevdiği için şaşırırdı gariban köylüme takılırdı meğersem çok sonraları söyledi gitmesine yakın sen karadenizli olarak nasıl bir kürde memleketlin gibi köylüm dedin demişti evet arkadaşlar insan olma noktasında kardeşiz ve kardeşliğimiz baki kalacak,ben dersimliden kardeşlik gördüm ve gösterdim.coğrafyanın verdiği zorlukları ,imkansızlıkları biliyorum dersimin haksızlığa aman vermeyen karakterini biliyorum ve ortak bir payda olarak haksızlığa başkaldırı olmalı diyorum.Metodlar konusunda fikirleri aile içinde bile çelişkili durumlar oluşabilir insan yapısında.
Toparlamam gerekirse Dersim insanı eğriyide doğruyuda bilir ve faşisanlıktan,milliyetci ve ırkcı duruştan en çok çeken bir halk olarak ne yapması gerektiğinide bilir. |
huseyin 2009-06-16 |
| tunceli |
ben de bir dersimliyim ve bununla gururda duyuyorum ama şimdiki tuncelliler gibi iyiki biri degilim çünkü milletimizin bir çok sorunu varken şaçma sapan şeyler üzerinde düşünüyorlar eğer gerçeketn onlar dersim diyorsa önce dtp tarafından kullanıldıklarını görsünler ve onlardan kurtulsunlar ondan sonra konuşsunlar |
Dersimo 2009-06-13 |
| sönmeyen güneş |
Ayrılıkçı ve bölücüler yoldaş İBO'ya laf atıyorlar. Onları kınıyorum. Bunlar İBO'nun tırnağı bile olamazlar..Yoldaş İbo halkımızın yüzakıdır.Sonsuza dek yüreğimizde yaşayacaktır |
dersimli62 2009-06-09 |
| onurlu dersim halkı |
dersim de son günlerde olanlar bu ayrılıklar hiç hoşuma gitmiyor fakat dersimliler dostunu düşmanını böylelikle tanımış oluyor eğer dersimlilere gençlerine özelliklede iboculara bu saldırıyı yaparsanız kaybeden siz olacaksınız dersim e dersimlilere dil uzatanlar kendi partilerinin başkanlarının memleketiyle gerici yobaz memleketlerle uğraşsınlar bunca yıl hiçbir baskıya zulme baş eğmeyen dersim halkını ve gençlerini böyle suçlamak partinizi ve sizleri dersim de bitirir DERSİM E VE DERSİMLİLERE DİL UZATMAK KİMSENİN HADDİNE DEĞİL |
XIDIR 2009-06-08 |
| isim deil onemli olan nitelik ... |
Dersim kelimiesinin anlamını bile dersimlilerin yuzde 80 i bilmiyorlar. Devlet ööyle bir empoze etmşiki. Gümüş kapı diyip geçiştirmiş . Aslı Desimdir. Türkü söylemekten gelir DE-SIM ama insnlar kendi tarihlerine bile bakamamışlar . Yok ranis daralis fln . İsuwa diyeninizi görmedim. Eğer dersim tarihi irdelenecekse bu 1000 yıllar öncesine dönülerek yapılabilir. Ki Munzurun Yaşam seruveninin 40 milyon yıl olduğu düşünülürse bu olayı dahda akıcı kılacaktır.
Uykuyu bilirsiniz farkına varamadan uyursunuz. Günüüz dersim gençliği insaı üzerindede yapılanlar bunlar... |
PüLüMüRLü_62 2009-06-07 |
| gerici Haydar Amca :) |
Sayın Hüseyin dedesoy Emeginize ve Yorumunuza Sağlık..! ben dersimli bir genç olarak kendi kültürümün ve dilimin degiştirilmesine ( asimile edilmesine) karşıyım...hiç bir etnik kimliğin etkisi altında kalmadan kültürümüzü ve dilimizi yaşatacağız, ve inancımızı!! ZONÊ XO, KAMÎYA XO,( KIRMANCÎYA XO )U ÎTIQATÊ XO, XO VÎRA MÊKÊ!!! |
PüLüMüRLü_62 2009-06-07 |
| gerici Haydar Amca :) |
Sayın Hüseyin dedesoy Emeginize ve Yorumunuza Sağlık..! ben dersimli bir genç olarak kendi kültürümün ve dilimin degiştirilmesine ( asimile edilmesine) karşıyım...hiç bir etnik kimliğin etkisi altında kalmadan kültürümüzü ve dilimizi yaşatacağız, ve inancımızı!! ZONÊ XO, KAMÎYA XO,( KIRMANCÎYA XO )U ÎTIQATÊ XO, XO VÎRA MÊKÊ!!! |
Malime Dersim 2009-06-04 |
| YA HIZIR |
YA HIZIR Sahitsin Dedemin desinin dedesi zazaca konnusuyordu dedemin dedeside zazaca konusuyordu dedem,de zazaca konusuyordu Babam ve Annem,de zazaca konusuyordu bende zazaca Turkce ve almanca konusuyorum cocuklarim,da Ya diger
dersimliler Hangi dili konusuyorlardi |
Tunçkan 2009-06-04 |
| bilgisizlik.. |
Dersim mi Tunceli mi ayrımını yapanların zekasından şüphe ederim.Demagoji,kelime oyunları yaparak bir şey kazanacaklarını sanıyorlar.Bir de buna siyasi anlam vererek ikilik yaratıyorlar.Ben de soruyorum gerçek Dersim neresi?Gerçek Dersim büyük bir coğrafya idi.Tunceli o büyük Dersim'in küçük bir bölgesidir.Dersim'in tarihte bir sürü adı var.Daranis,Daralis vb..Yani Tunceli denince suç oluyor...Bu denli bilgisizlik...Türkiye'nin adıda Osmanlıydı.Diyarbakır'ın adıda Amed,Amid..Yok Tunceli değince Türklüğe tekabül ediyormuş..Bunlar boş şeyler..Her şeyi siyasallaştırırsak ne olur bu işin sonu?..Türkçe'nin içinde bir sürü Arapça,Farsça İngilizce,Fransızca kelime var.Diller birbirinden sözcük alır..O da ihtiyaçtan doğar.. |
munzur mahmutoglu 2009-06-03 |
| Bu sevda tum DERSIMLILERIN.. |
Sevgili dostlar!
DEDESOY"un yorumu bir bolgenin uzerinde oynanan oyunu analiz etmis.Buba nadide ozgurluk dokusu bagrinda tasiyan butun hegomanik guclerin hedefi olmus DERSIMLILERIN maddi ve manevi magduriyetini dile getirmis son derece insani bir humanizma prizmasinda bakmis bu duyarli aydin yuregi kutluyorum.Kendisine katiliyorum.
Gelelim Haydar ISIK hocaya;en acimasiz elestiriler yapalim ama kisi haklarina saygili olalim.Biz DERSIMLILER aydin ve elestirel insanlariz bir okadar genis ve hosgoruluyuz.Haydar hoca asiri ideolojik andajmanlidir,goruslerine katilmiyorum,ama kabul edelimki onda bir DERSIM sevdalisi,neticede bizim insanimiz.Asiri ideolojik hezyanli orgut fetisizmi kutsarken kendi bolgesine yonelik bizim kadar hassas olduguna inaniyorum.Bizler butun farkliliklari renklilikleri cok kimlikli cok politik farkliliklara acigiz,ancak hegomanik asiriben bilir ben yaparim,benim dogrularim herkesin dogrulari anlayisi otoriteryen ve totaliter anlayis ve cizgilere karsiyiz.Resmi ideoloji ve tarih tezine karsi oldumuz gibi tersi resmi anlayislarada karsiyiz.Bizler kisinin tanrilastirildigi bireyi hice sayan bir anyasdan yana olmamizi kimse bizden beklemesin.Dersimli aydin ve kurumlara karsi hasmane dusman tutumlarini asla kabul etmeyiz.Tarih boyun butun egemenlik tahakkumcu egilim ve cizgilerine karsi direnmis bir gelenegin torunlariyiz,hosgoru ve elestiriye evet!tahakkum ve her turden zorbalik ve sindirmeye hayir!!Butun Dersimlilerin birlik butunluk ortak payda ve ortak deger ve cikarindan yanayim,sevdayi yureklerimize isleyelim gundelik hayta uygulayalim...selam ve sevgilerimle... |
MAMIKIYE 2009-06-03 |
| HAYDI KIZILBAS DERSIM AMEY ME AMEY ME |
Sayin Dedesoy sizi düsüncelerinizden ve dogru acilimlar yaptiginizdan dolayi kutluyorum.Neden genelde Kizilbas halka özelde Dersimlilere Tarihine,Topragina,Diline Kararli yasam birligine kültürel birligine inanclarina ve Komunal yasam birlikteligi gelenegine dil uzatanlar Var?Aldirmamaliyiz neden 4.Dersim Festivali bizim halkimizin kendi kaderini kendi tayin etmesini kendi Tarihini kendi yazmasini tayin etmesini kendi festivallerini kendi sorumlulugunda özgürce yapmasini hamzetmiyenler var?Aldirmamaliyiz Bilinmelidirki halkimiz artik son 30-40 yilin ayak oyunlarini cürük postal seslerini anliyacak ayirt edecek asamadadir. 4.Dersim festivaline AABF destegi olumludur AKM lerin destekleri olumludur.
Bu dügün Kizilbas Dersimin dügünüdür.Tüm Devrimcileri ve Halkimizi karsilikli Demokratik zeminlerde kabule gönül vermek isteyenler Davetlidirler.
Devrimciysen ne isin var müslüman meydaninda Devrim senin Meydaninda(13.06.2009 BONN`DA )Müslümansan ne isin var Devrim Meydaninda.Bra Bra tora simara ci vaji ci nevaji Name saremara hesnene kune kuvike...
Halkimizin meselesi Ulusaldir uluslararsi Arenaya tasinmalidir.Biz Diyaspora(Ülkesiz devletlesmemisisekte halk olarak bir bütün dünyaya serpilmis degiliz)Yerlesik halkiz Kapitalizim üretim iliski ve celiskileri ile Ulusal uyanisimiz ulusal özgürlükcü devrimimiz bas kaldiris örgütlülügünü bayrak kaldiracak sürece yaklasiyor.Sosyalistim diyen inkarci Solun kulaklari belki bir gün acilir.Anadolu Alevi Topraklari Ülkedir Dersim Kutsal Topraklari ile Tarihimizin orjinalitesini en güzel sekli ile korudugu icin acilan saygin Dayanisma kültürünün büyük atesler yakacagina ve Alevleri Evrensellestirerek kendini hakli dava da kanitlayacagina cok olanin degil Haklinin kazanacagina devrimimizde ve Evrimlesmade süphe yoktur.Ne Sömürgeciligi inkari saldirilari ne Türk nede kürt olmadigimizi Tarihsel bilimsel ispatlarla Etkin kökenimiz ile ortadayiz bir gider bin geliriz Kizilbaslarin devrmcilerin siaridir.Ne Idrisi Bitlisi ve Otman Yavuzunun intifakinin ne Kanuni Süleyman ile Ebusuud un Fetva Planlari bizi yok edemedi.Onlar Tarihe Kara carsafli kadi makamlari ile gömülürken Kizilbaslar Isik sacan cana Hak Devrimi ruhu veren Insani kamile saygiyla Evrimci hakikat yolunu hak divanlarinda islete islete yasattirdilar.Munzuruma dokunma Eb name Düzgün Bave Kurese mi boke hake go kesde nevirdame Yasasin Dersim Festifalimiz Yasasin Halkimiz.
Amey me Amey me |
hasan soylucicek 2009-06-02 |
| Haydar Isik |
Bu sitede yorum yapanlarin hakaret icerikli yazi yazmamalari lazim. Haydar Isik a hakaret ettinizmi ondan farkiniz kalirmi?? |
ali 2009-06-02 |
| dersim |
.fdg ve dersimi yeniden inşaa masaya oturmalı ve artık şu sorunu çözmeli yoksa dersim gitgide ikiye bölünecek. |
Mazgirtli 2009-06-02 |
| Munzur |
Selam,
Iki gün önce bu yaziyla ilgili yaptigim yorumu neden yayinlamadiginizi belirtirseniz sevinirim.
Saygilar |
Cémo 2009-06-01 |
| Heydo ya tşk lerimi sunuyorum ? |
H.ışık'a sonsuz teşekkürlerimi ve tşklerinizi yolluyorum arkadaşlar,lütfen adamın emeklerini görmezden gelmeyelim.Bu gibi Dérsimlileri kürt kesesine koyan ahmaklar olmasaydı biz Dérsimlilerin ne zaman aklı başına gelecekti,öyle değil mi,yanılıyorsam söyleyin.Benim gördüğüm,tanıdıgım,duydugum,tanıştıgım insanların neredeyse tamamına yakını yok olmakta olan dilin de,uygulanan asimilasyonunda,yok edilmek istenen Dérsimli kimliginin ve kültürününde farkında.
Tekrardan tşk heydo ya. |
laşer 2009-06-01 |
| male heydo |
bizim haydar amca,avrupanın oturan abartılı kişiliği,oturduğu yerden yeniden inşalar peşinde eskilerde umudunu bulamadı tabi normal karşılamak gerek heydoyu memleket hasreti bulandırmış onu ama merek etmesin yakında barış olabilir heydonun özlemi sona erebilir gelsin sirselek dağında otursun munzura doğru atıp tutsun.bu adamı ciddiye almıyalım sevgili dersimliler yaşlılığın verdiği bunaklıktan dolayı maruz karşılayalım heydo amcayı |
Ali Arslan 2009-06-01 |
| Niye Urfa'lilara sormuyor? |
Biz de Haydar'a soralim: URFA'mi? RIHA'mi?Sahi Urfa dediklerinde,Diyarbakir dediklerinde her hangi bir sey olmuyor da! Tunceli diyince ne gibi bir kotuluk oluyor?Haydar otekilere sormak gerek.Dunya alam bilir ki o cografya DE$RSIM'dir.Ama insanlar nereye ne diyorsa desin.Buna da haklari var.Elbete Tunceli ismi kabul edilmez.Ne var ki bu Dersim'lilerin sorunudur.Haydar gibi Kurtculerin degil.insanlarimiz kendisini nasil his ediyorlarsa oyle davranma ozgurlugune sahip olabilmeliler. |
erkan 2009-06-01 |
| böyle olmaz arkadas |
bence bir araya gelinip bu sorunun bir an cözülmesi lazim....tunceliliyim diyen sadece izetin dogan taraftaridir.bu izetin dogan taraftarlarininda kulaklarini bence cekmek lazim.yada o uznun kulaklardan biraz kirpmak lazim:-)))digerleri hakiki dersimlidir,her türlü fedakarligada hazirlardir bence bütün dersimliler. |
hakan 2009-06-01 |
| vay haydar emmi vay... |
haydar amca en son nezaman dersime gitti bilmiyorum oturuduğu yerden ortalığı karıştırıyor seçimlerdede aynısını yaptı,ama bir kere o koltuğundan kalkıp o topraklara git neyin ne olduğunu gör oturduğun yerde sallama artık dersimi bölen haydar ve haydar amca gibilerin zihniyeti kendilerinde hiç suç araamazlar daha ittifaksız bir seçim kazanamıyorlar daha dersimde bir ilçe bile alamıyorlar sonra kalkıp dersim bizim diyorlar,seçimlerdede bunların çirkefliğini tüm dersim halkı gördü işleri güçlüer sağa sola çamur atmak ,amam kimse bunlara pay bırakmaz boşuna zırvalamasınlar , bunlara göre bunlarla aynı düşüncede olmayan işbirlikçi oluyor devletçi oluyor,işbirlikçi arıyacaklarsa pilot necatinin damadına baksınlar anlayan anlar haydar emmi ... |
kamil 2009-06-01 |
| Derimde ki kayipalrimizin kimliklerini ogrenmnin en iyi yontemi bu sayifalarda kampana acmaktir. |
Dersim de cok buyuk bir kayi vardir,yeri geldiginde insan kayibimizi bilmiyoruz.Bu insan nufusumuz acisinda da oyledir.Oyle bir ulkede yasiyoruz ki insanlari milliyetinden dolayi nufusunu bilmiyor.Bu gun dunden farklidir,en buyuk farklilik ulasim,iletisim araclarinin kimsenin denetim edemiyecek kadar gelisimidir. 1970 bu yana varolan sol orgütlerin saflarinda orgutlenip imha olan sayisiz insanimiz vardi.Butun sol orgutleri yaratan sosyal bir halkiz.Bu kayiplari ogrenmek icin bu sayiflarda kampaya bicimde dile getirele bilinir.Sonucta tam olmasada buyuk kesim,cevresiyle birlikte ortaya cikar,dersimde ki kayiplari 750 civarinda dile getirmek dogru degil.dogru olamayisi bilmeyisimden kaynaklaniyor.Bahsetigim kampanyalar bu sayilarin gercegini yansitir. |
ramayis 2009-06-01 |
| DERSIM I INSA DEGIL IFSA EDEN INSAN... |
Yillardir gurbet ellerdeyim... Nedeni de, kirli emelleri ugruna memleketini harabeye cevirmislerden,DUZGUN BABA ya olan sadakatlerini yitirmislerden,kendilerini ne oldugu belirsiz ama kendilerine gore belirginligi agizlardan cikan yalanla sivanmis katakulli gudulmeleri olanlarin, insana biraktigi karamsarliktir... Kimdir bu HAYDAR, ne zaman ve ne kadar HAYDAR olabilmistir zalimin ve zulmun karsisinda... Takdir edersdiniz ki HAYDAR sokak jargonunda kavgada kullanilan bir tur sopa yani silahtir... Icinde yillardir memleket hasreti ceken bir dersimli olarak diyorum ki bu HAYDAR degil DERSIM i insa etmek ancak birilerinin eteginin altina gizlenerek yaptigi hileleri ifsa eder... Kimileri masa olur bu HAYDAR da olsa olsa DERSIMLILERE SALDIRMAK ISTEYENLERİN ELINDCE HAYDAR(BIR TUR SOPA) OLUR... |
Şixesen 2009-06-01 |
| Kapıkulları... |
Sayın Dedesoy, Kürt milliyetçileri içinde yer alan Dersimliler'in nasıl bir ders aldıkları ortada...Uşaklık ve kölelik bazı insanların ruhunda var. Ben size ve değerli Dersimli kardeşlerime somut bir örnekten bahsedeceğim.Haydar ışık efendi,"Selahaddin Eyyübi" üzerine bir tarihi roman yazmış ve bu romanda bu zatı övmüş,abartmış...Peki kimdir Selahaddin Eyyübi? Türk mü Arap mıKürt mü olduğu belli olmayan bu zat kan döken, şeriatçı bir komutan .Selçukluların emrine girmiş kullanılmış daha sonra Mısır'daki Alevi- Fatimi devletini yıkan ve Mısır'ı sünnileştiren bir katliamcı...Evet kendine Dersimli diyen(ama ben kabul etmiyorum)Haydar Işık bu katil ve şeratçıyı öven roman yazıyor.Bu ne aşağılık kompleksi?Bu ne iğrençlik?Daha bitmedi ünlü yazar(!) Bitlis halkı üzerine de bir kitap yazar...Yine övgüler,abartılar...Yavuz Selim'le bir olup Aleviler'e soykırım uygulayan İdrisi Bitlisi'inin yolunda olan bay yazar, bazı yazılarında Dersimliler'e ağır hakaretler yağdırır.Dersimliler kürt milliyetçilerinin yanında yer almıyor diye...Kürtçü geçinen Haydar Işık yıllardır Kürtler'in içinde yer almasına rağmen bir tek kelime Kürtçe öğrenememiştir.Herkese akıl vermeye çalışan Haydar Işık, dil konusunda çok becerili olmamıştır.Bir de Haydar efendi sık sık şunu dile getirir.Güya Seyit Rıza 1937 yılında İngiliz generaline mektup yazmış ve kendisini de Kürt generali olarak belirtmiş.Külliyen yalan Seyit Rıza'nın o mektubu yazacak hali mi vardı.N.Dersimi yazmıştır.Seyit Rıza asılırken şöyle demiş:"Evladı kerbelayık,bihatayız,zulümdür,cinayettir"demiştir.Peki Sait Kırmızıtoprağı kim öldürdü?Şimdi Haydar efendi çıkmış ayrı festival yaparak Dersimlileri bölmek istiyor.Ama Haydar efendinin ihanetleri bitmiyor.Dersim halkı bütün gerçekleri çok iyi biliyor.Çok büyük canlar veren,adeta yıkım yaşayan Dersimlileri artık kimse kandırarak siyasi emellerine, çıkarlarına alet edemez.Dersimliler kendi gerçeğini görmüştür ve kimseye kul köle olamayacaklar.Dersim," kartal yuvası gibi yüksek ve bağımsız bir adadır..." |
antihaydarisik 2009-06-01 |
| hadar isik = karanlik |
Bosuna yormayin kendinizi it ürür kervan yürür.
ISTER INANIN ISTER INANMAYIN BUGÜNE KADAR HIC BIR FESTIVALE KATILMADIM.
AMA BONNA GIDECEGIM HEMDE ILK DEFA... |
|
|
|