| YORUMLAR |
ayhan orhan 2010-09-29 |
| dersim halki sonunda isyan etti |
kim olsa o isyan eder!!! politikaya dönüstürülmüs sözde kültür festivali...... |
urbay 2010-07-17 |
| zerrin-seydi |
butun yorumları nerdeyse hepsını okudum çoğu arkadaşla aynı fıkırdeyım dtp kendı festıvalını yapıyor buna dur demek lazım bu festıvale gıden cogu arkadasımı ve tanıdıklarımı konser sırasında dtp yı protesto edıcez...çoğu sanatçı kürt ve zaza alevı sanatcıları yok denecek kadar az sakın kurt ve zaza kardeslerım yanlıs anlamasın hepsı kardesım ama o topraklar ustunde alevılerı fazla goz onunde bulundumayıp önemsenmediğini düşünüyorum.gecen festıvalde zerrın özer ve beraber calıstıkları yerl sanatcımız seydi muratı sahnede hemen ındırmek ısteyen kısılerıde kınıyorum... tum arkadaslarımla konserde zerrın seydı dıye bagırcaz eger orda olursanız yardımınızı esırgemeyın lutfen hıc kımse allevılerı dersımde gormezden gelemez.... |
erdal 2010-06-11 |
| yanlışş |
bende gitmişitim sadece pkk progandası ve dtp yi övüyorlardı dersim halkı oy verdiği kişileri tam olarak tanımıyor yarın bunlar bir devlet kursa ilk yakacakları kişiler dersimliler olurlar çünkü biz aleviyiz bize kız vermezler bizi dinsiz imansiz olarak görürler ama bizim insanımız ginede onların arkasından gider bence dtp oy verenler dersime en büyük yanlışı yapanlardır inşallah birgün dogru yolu bulursunuz |
brindar 2010-05-17 |
| ! |
hakaret içerikli yorumlar yayınlanmaz! |
baran 2010-04-11 |
| eksik kaygılar |
festivalin içeriğinin boşaltıldığı kısmı doğrudur bu yanlış sadece tertip komitesine yüklemek ayrı bir yanlıştır.festivale dersimli olmayan misafirlerimizle geldik onlar doğası ve tarihiyle bu coğrafyaya hayran kişilerde.ama karşılaştıklarımız hayal kırıklığı yarattı.madde bağımlısı insanların çevereye verdiği rahatsızlık alkol alıp festival alanında ellerinde bıçakla insanları tehtit edenler.yada kzı arkadaş veya erkek aarkadaş arıyan gençler bunlar dersim kültürünün neresinde malesef bu yanlışları yapanlar herhengi bir legal veya ilagal bir oluşuma ait gençeler dersimde siyasi kültür nerede. bizim tartışmamız niye dersimli sanatçıar sahne almıyor.zerrin özerin o çıkışı planlıydı tanıyanlar zerrin özeri sıkı bir chp fanatiği olduğunu bilir ve kürt veya zaza kültürünü aleviliğe yakıştırmadığını bilir pravakasyon yaratmaya çalıştı başarılıda oldu zerrinciler ve öbürleri diğe ayrıldık.birbirimizin açığını kolluyoz.muzurda barajlara sabah hayır diyenler akşamları elindeki bira şişeleri munzura atanlar değilmi birbirimizi kandırmayalım dersimi çok seviyorsak dersimli gibi mert olalım. |
halil 2010-04-01 |
| dersim sesi |
http://video.mynet.com/halil202/DERSIM/346302 |
Ayhan Timur 2010-03-26 |
| Beso Ma Domone Zazaki |
Ba ne ewru ne beme Tirk ne beme Kurdi ,ni mara sewane.Wane ma brae wae mi.....brae u waene nadere...ci ma esto....ez wan beso..Mara Ilimo wane Domone Zazaki na rae sime.Ma Ma u I I.Beso asimilation Bese sure Tirko u Kurdi sare ma deza ....Na millete Ceceno nadere..Ez name xo wazen,wela wela mao hard hard maye ca.1500 sere itareme...Her herena mao ,ma desto xo da,ewro i henkene..Beso Beso...Domono Israel nadere--Zone,Kulture Xo nikerd vind,Ma desto henkerd ki Ma beme vind.EZ Zaza,Ez Dilmiko,Ez Zonema=Zazaki |
cemile 2010-01-30 |
| festivaller |
tek festivaller cozum degil dersinde daha yararli ve kalici seylerin olmasi lazim bu her anlamda ve her alanda olmali maddianlamda destek ve orgutlenme dersimde tek sorun dagal yapisi veya din sorunu degil her kes tutturmus bir aleviliktir gidiyor birileri cikip demiyor ya bizim dilimiz kirmancki ne olacak madem yollara dokuluyorsunuz o arada birde ozgurce dilimizi konusmak istiyoruz ana dilimizde ibadetimizi yapmak istiyoruz deyin en buyuk sorun bu firsat bu firsat yani bu dersimlinin bir butun sorunudur lutfen |
aysel sanli 2009-12-07 |
| yönetim de gercek solcu |
her yil festival atmosferini yasiyan br dersimli olarak bu seneki gibi bir organizasyon istemiyoruz hic birseyiyle yeterli olamadigi gibi
sanata ve kültüre saygi gösteremiyen yönetimi asla tahammul edemeyiz DOGA VE KÜLTÜR FESTIVALI)) bizim icin cok degerlidir birdahaki scmlerde lütfen) gercek sola verelm
|
Server Kalan 2009-08-30 |
| AKILLI OLALIM |
Dersimliler sözde akıllı insanlardır. Ama görüyorumki aklını kendi geleceğini güvence altına almak uğruna değil, başkalarının huzur ve refahı için harcamaktadırlar. Bazen oh olsun demek geliyor içimden ama yinede yüreğim sızlıyor.
İnsanlarımızın biraz düşünmesi lazım. köle olunduktan sonra sahibinin kim olduğu hiç önemli değil. Biz Dersimliler olarak Türklerin köleliğinden kurtulalım da, sahiplerimiz kürtler olsun diyen mantığı ortadan kaldırmamız lazım. Dersimliye bu yakışır. Bizler yanıbaşımızda ezilen yoksul kürt halkının vermiş olduğu mücadeleye destek vermeye çalışırken, kürtler akılcılık oyunlarıyla bizleri biz olmaktan uzaklaştırıp kendilerine köle durumuna getirdiler. Artık uyanmak lazım. özümüze dönmemiz lazım.
AKILLI OLALIM AKILLI....
Sonrasında bu yükün altından kalkamyız. Yazık olur insanlarımıza. Yazık olur DERSİME
SEVGİLER DERSİME |
DersimliZozan 2009-08-20 |
| 9.Munzur Kültür ve Doğa Festivali |
Merhaba arkadaslar,
kussura bakmayin ama benim bi sorum olcakti...bu 9.Munzur Kültür ve Doga Festivalinin tekrar videolarina nerden bakabilirim??bildiginiz yer var mi??o festivala 4gün bende katildim...kendim ama almanyada yasiyorum...arkadaslar beni yoltvde gördüklerini söylediler...:) lütfen o videolari bulmamda yardimci olun sagolun varolun |
DersimliZozan 2009-08-20 |
| 9.Munzur Kültür ve Doğa Festivali |
Merhaba arkadaslar,
kussura bakmayin ama benim bi sorum olcakti...bu 9.Munzur Kültür ve Doga Festivalinin tekrar videolarina nerden bakabilirim??bildiginiz yer var mi??o festivala 4gün bende katildim...kendim ama almanyada yasiyorum...arkadaslar beni yoltvde gördüklerini söylediler...:) lütfen o videolari bulmamda yardimci olun sagolun varolun |
zerya mi 2009-08-20 |
| Ma ebi xu ken mi |
ma ebi destu xu ken mi, ca oy daneci....
juye sima vazoo umredinedor u ki dersimde baraj virajini..
yani Dersimin yok olusu dtp nin umrunda degil
adamlar istedikleri gibi at koşturuyorlar ,hani bazılarınız diyor ya sandıkta gösterecegiz ama dediğiniz gibi olmuyor .öncelikle gençliğimizi ellerinden kurtarmalıyız. Demek ki birileri oy veriyor onlarda kazanıyor.Bizler kültürümüze ve dilimize sahip cıkmalıyız bir doğa ve kültür festivalinde siyasiler ön plana cıkmamalıı..Dersim için hep berber hareket etmeliyiz
Diline ve kültürüne sahip cıkmayan bir halkın geleceği olmaz...... |
armenak 2009-08-18 |
| geliyorlar... |
evet geliyorlar bizimkiler geliyor.gelenlere bakın gelenlerin arasında mao da var.gelenlerin arasında ibrahim,cafer,ökkeş maocular var.maocular bütün saltanatları yıkmaya geliyor... |
mertin 2009-08-15 |
| xo bizone |
canim dersimler hepiniz kizginsiniz neden kendinizi orada bulamadıniz evet haklısınız |
Désimize... 2009-08-15 |
| tek bir soru ile... |
Sizi özünüze davet ediyorum. Dersim'i tek bir renk olarak göremezsiniz, çoğunluğu alevi kirmanc vatandaşlarımızın oluşturduğu Dersim halkı kırmancki ve kırdaşki konuşmaktadır.
Munzur Kültür ve Doğa Festivali tüm eksiklerine rağmen Dersim'e yakışır bir şekilde yıllardır yapılmaktadır. Türk solunun yıllarca dilimizi, kültürümüzü yağmalamasının, farkında dahi olmadan gönüllü misyonerlik yaparak genç kuşakları yaşlılarımıza yabancılaştırmasının ardından, ziyaretlerinden, ana dilinden kopan gençliğimiz elimizden çalındı... Geç olsa da bu hatanın farkına varıldı ve yavaş yavaş geriye dönüşler yaşanıyor. Herhangi bir siyasi yapının bayraktatlığını yapmadan herkesi öncelikle özünde Dersim'li olmaya davet ediyorum. Unutmayın ki, inancımız, kültürümüz zaten özünde eşitliği, sınıfsız yaşamı barındırıyor.
Rindiyede bimani... |
dersimin gülü 2009-08-07 |
| allah belanı versin mesut |
bir gün gününü göreceksiniz sen ve o dtp li belediye başkanın edibe şahin dersimlilerde akıllı olsunlar kendilerine göre bi belediye başkanı seçsinler |
Cémo 2009-08-06 |
| Mameké |
SONUNDA OLACAĞI BUYDU.KİMLER NELER BEKLİYORDU Kİ DERSİMDE 5 6 SENEDİR SÜREN KÜRT FESTİVALİNDEN.DUA ETSİNLERKİ,XIZIRIMIZ BAWA DÜZGINIMIZ YİNE KORUDU O 5 PARA ETMEZ KİŞİLERİ.AMA DERSİM VE DERSİMLİ BU İŞTE HER ZAMAN KENDİNE SIGINAN KUSU KORUYAN ÇALI MİSALİ KORUDU KÜRTLERİ TÜRKMENLERİ ERMENLERİ RUSLARI ...
HAYIRLISIYLA ÖNCE GENEL SONRA DA YEREL SEÇİMLERLE ALACAĞIZ KUTSAL JAR U DİYAR KUTSAL TOPRAKLARIMIZI.BURALAR BİZİM KUTSALIMIZ.KÜRTLER VE TÜRKLER MÜSLÜMANLAR MEKKESİNE MEDİNESİNE ARAP TOPRAKLARINA GİTSİNLER.
SARE DESIMİ ..
Wes u Var Bé
BERXUDAR BE |
can 2009-08-06 |
| cezası sandık başında |
ben erzincanlıyım ama kökum dersim .arkadaşlar bizi kürtliğe yönlendırenlere artık yeter dememiz gerekıyo. |
cetinannak 2009-08-06 |
| yasasin poreleter dersim |
dersim tarih boyun ca asiligile durmustur dersimde hic kimse haksizliga gelmez bunu bilmiyenler demeki halen uyumaktadirlar dersim belediyeside uyumaktadirlar komite adeleti unutmustur mesuta tesilim etmistir herseyi oraya gelen herkes ayni esit haklara sayiptir dersime kucaklayanlar yanliz birakmayanlar dersimlidir serin gerekeni yapmistir agzina saglik diyerek mesut beye direngenligini gostermistir bu da dersimli olmak demektir saygilarimla. |
Dersimli 2009-08-06 |
| DERSİMDEN ELİNİZİ CEKİN |
bizler dersimliyiz munzurun üzerine titreriz onun akışıyla nefes alırız hiç susuz güneşsiz bir çiçeğin gögsünü gere gere actığını gördünüzmü memleketime gelmekden korkuyorum bunun sebebi benim munzurumu emanet ettiğim toprağımın insanı biz SEYİT RIZA TORUNUYUZ nasıl bize zıt bir örgütün militanlığını yapan partinin boyunduruğunda kalabiliriz. cok üzülüyorum 29 yaşında gece uyurken uykumda ağlıyorum dersimi özlüyorum lütfen dersim halkı lütfen kendi kimliğinize bürünün amed değiliz kürdistan olamayız...... saygılarımla. |
MILYON MILYON DOGAR KIZILBASLARI 2009-08-05 |
| DERSIM DÖRT DAG ICINDE |
Xebere Munzuri/KIZILBAS EMEK GAZETESI Munzur Festivaliyle ilgili sorular sordu:
"Munzurde Ci esto Bra..? cevap:"Sükür ki Dersim de HIZIR RÜZGARI esiyor onun icin MUNZUR TANIKTIR bir yandan Gül alirlar gül verirler bir yandan ve öfkeli Pencelemeye hazir Ceddine tuttugu ikrarin Cengini bekler bu halk...
KIZILBAS EMEK GAZETE soruyor:
"Kam se keno Waye..?"Alevi Halkin Hak haykirisina Set cekmeek isteyen Tanrilari gökte görgüsü kit gezen Piyade koruyucularinin sancilari Esek Gribine tutuldugunun aciz eder Hapsuruklarindan ibadet-i kiblesini unutup basi bos dolasanlardan sikayet var Bu bizim topagimiza yakismiyor deniyor sikayet cok cok ...
KIZILBAS EMEK GAZETE son sorusu:
"Sepkerime.?" cevap: "Demek Saatine göre Kiblesi degisenin dümeni bozuk yedigi pismemis sözü gecersizdir.
Kizilbas Divaninda siyasi engellilerin topunu Düskün ve Muhtac sinifinda görür ve gerek görülmeden alkissiz Hocasiz üflenir söylemi var.
Bu Makamlara(Belediye Merkez) giyabindada olsa yargilanmalari lüzumsüzlikten ve takipsizligine ve dikkate degerin disinda görüldügünden Halkimizin yüce makaminda özerk karar verilmistir bu devran böyle gitmen demek bu D... güdemeyen bu diyardan gidecektir...
XEBER MUNZUR /KIZILBAS EMEK HEYETI |
Dersimi 2009-08-05 |
| yozlaşmak.. |
Organizatör "MESUT" Diyarbakırlı... songül xanım da bu kişiyle çalıştı..Yani bulunmaz hint kumaşı..Peki koskoca Dersim de organizatör yok mu?Var hem de dolu..Kamer Genç'i konuşturmayan da yine aynı Mesut.Mesut efendinin partisini meşrebini söylememe bilmem gerek kaldı mı?Tunceli belediyesinin nereden yönetildiğini ve belediyenin parasının nereye gittiği belli olmuyor mu?Kel başa şimşir tarak..Evet ne yazık ki böylelerini başkan olarak seçenlerin acaba hiç gururu ve onuru kırılmıyor mu?Acaba bu işe ne derler?..Hiç sanmıyorum bişey olacağını,çünkü onların kalpleri mühürlü..Emine ayna saatlerce konuşuyor,ama müdahale yok...Zerrin Özer türkü söylüyor,ama müdahale var..Organizatör Dyarbakırlı Mesut... |
Gülüm 2009-08-05 |
| Saygi ve festival |
Bir dersimli olarak festivalde yasananlardan son derece üzüntü duydugumu belirtmek isterim. Sayin özere yapilan saygisizligi ve belediye baskanini kiniyorum. ünlü organizasyonumuzun(sözde) bu ilk marifeti degildir.o kendi öz degerlerine yabanci, ak partiye yalakalik etmeye devam etsin.bu halk zamani geldiginde onada hesap sormayi elbette bilecek. dtp bu cizgisiyle cok kisa zamanda layik oldugu pasalarinin yanina gidecek. dersimlilere bu dayatma devam etmez,muhatablar bunu böyle bile, yapilan protostolari dikkate almalarinda fayda görüyorum, Yüregi dersim icin atan yiyitlere selam olsun. |
Cemre 2009-08-04 |
| Dersim halki birgün sizi atacak |
Dersimliler sizi birgün atacak |
dersim 2009-08-04 |
| festival |
biz dersimlilerin dtp ile iç içe olması aciz ve utanılacak bir durum dersim halkı aklını başına topla oyların kimlere gittiginide bu son festivalde gördük. düşünün ve oyunuzu kime vereceginizi iyi bilin |
munzur mahmutoglu 2009-08-04 |
| tektiplesmeye hayir |
Dersim festivalini cok uzaklarlarda izleme olanagi buldum.Soylenecek cok sozum var ama ozet olarak belirtmem gereken belli basli noktalar var.Bu asi bolge uzerinde butun dayatmaci mo9dernizasyon politik yapi ve kurumlarin herkesin kendi mesrebine gore hesaplari oldugu kesin.Ancak herkesin politika yapma hakkina saygili olak gerekiyor.Bo politik yapi ve kurumlar elestiri.onerilerede acik olmalidir.Bu zihniyet tekci ideolojilere ozgudur.Ne yazik ki resmi kisi tapinmaci anlayis herkese sirayet etmis herkes aynilasmis.K.GENC in cizgisine dunya gorusune katilmiyorum.El insaf yahu!Bolgemizin miletveki halk secmis.nasil konusma hakki vermiyorsunuz?Bu ayni zamanda bolge halkina karsi saygisizlikdir.Emine AYNA kirkbes dakkika nutuk ve hamaset yaparken iyide K.Genc bolge orjinli bir secilmisse yapilan dupe duz saygisizlik ve terbiyesizlik.Belediye bunyesinde samimi durust kadrolari tenzi ediyorum ama ne yazik ki "apocu"ne idugu belirsiz kafa karistirici tasaron cizginin kendini hakim kilmasi gelecek acisinda dusundurucudur.Bu anlayis ve cizginin Dersim halkina verecegi hic birsey yok.Bu yapiyi Dersimlilerin emegi ile insa edildi buyutuldu ama en cok Dersimli kadrolar hiclestirilip entrika ve komplolarla yok edildi.Kemalist ve kisla kulturu adi altinda Dersimlilere karsi surek avi ve politik lincler yapildi.Dersim halkinin Apo ve yandaslarinda ogrenecegi hic bir sey yok.Sadece gozyasi,magduriyet,surgun olum,yikim,dejenersyon,insansizlastirma,orjininde kopma politik lunpenlesmeden baska bir bir getirisi olmadi.. |
dersimi 2009-08-04 |
| kölelik... |
Pilvenkli rumuzuyla yazan kardeşimi kutluyorum.Gerçekten DERSİMİ bozmak istiyorlar..Bakınız Zerrin Özer Alevi kökenli bir sanatçı ve Tunceli'yi çok seviyor.Bu güzel sanatçıyı susturuyorlar,ama Emine Ayna saatlerce konuşuyor ve apo yu övüyor ama ona müdahale yok..Ne yazık ki festival festivale benzemiyor.dtp nin parti kongresine dönüyor..halkın sabrı kalmadı artık...Tunceli üzerinde çok kötü oyunlar oynanıyor.. |
hseyin 2009-08-04 |
| yayinlamazsaniz |
evet biliyorum belki benim gibi binlercesi yorum yazdi ama hosunuza gideni yayinlarsiz gitmeyeni yayinlamazsiniz |
huseyin 2009-08-04 |
| bir dersimli olarak???????? |
evet bir dersimli olara sizleri anlamiyorum bundan 9 yil once niye festivaller yapilmiyordu sileri anlamak zor zerrin ozer bir sanatci parasini yillar once almis sizleri hice sayip konsere gelmemis mahkeme kararriyla gelmis onun icin ofkeli ha o bir tarafa yeterince zanan verilmis diger satatci arkadaslarada haksizlik olmasin diye.... |
ismail 2009-08-04 |
| 9.munzur .festivali |
dersimde ve kürdüstan coğrafiyasında birbütün halk olarak darbelerden nasibimizi almışız şimdi neolursa olsun zerinhanıma yapılan af edilmeyecek birsaygısızlıktır buhareket kişiye aittir belediyeye mal etmeyelim araştıralım belediye yaptırmışsa söz veriyoruz bir dersimli olarak cezayı beraber vereceğiz şahıs ise lütfen yargısız infaz yapmayalım küçücük bir coğrafiyada ikiye bölünürsek sesimizi duyan olmaz birleşirsek sesimizi munzurun sesine katarsak aslanlar gibi kükreriz protestolar yok halk olarak ceza biz verelim şahısı yakalayın bizde geliyoruz |
Kemal 2009-08-04 |
| Bir daha olmasin ... |
Umarim bundan ders alirlar ve gelecek yil 10. su duzenlenecek olan festivalde bu tur saygisizliklar bir daha yasanmaz...yoksa Dersim Halki onlara sandikta cevabini verir...DTP liler festivali kendileri icin Dersimdeki bir miting gibi gormeye basladi ama unutmasinlar bu festival onlar yokken basladi...Dersim in vekilini gormezden gelmek, halki da gormezden gelmek demektir...
Akillarini basina alip iyi dusunsunler...
Dersim e burdan selamlar olsun... |
hakan_barış 2009-08-04 |
| dersim halkı gereken cevabı verdi rahat olun... |
dün bende oradaydım tüm dersim halkı orada olmalıydı ve o anı yaşamalıydı hepsiniz kafasına balyoz gibi o petler indi hemde 7 den 70 kadar herkesin tepkisini hissetiler adı üzerinde kültür sanat festivali dtp mitingi değil gidin başka zaman miting yapın yada dtp şöleni adı altında eğlenin kendi siyasi çıkarlarınızı festivalimize bulaştırmayın ama bu yüssüzler hala kendilerini kandırıyor çok güzel geçti diyrolar bakın arkadaşlar bu festivalin organisayzonun diyrabakırlı bir şirket yapıyor yani düşünün dersim halkı kendi festivalini yapamıyor gidip elin adamlarından belediye medet umuyor sonuçta hüsran festivalin organizatörü festivali baltaladı dtp nin siyasi arenasına çevirdi ama halk gereken dersi onlara verdi tabi yüzleri varsa buradan ders çıkarırlar onun dışında edibe şahine bir çift lafım var sn başkan festivalde giydiğiniz o urfa yöresel kıyafetini hangi nenemiz giymiş yada dersimin kütlründe bu elbisenin yeri nedir nerede abuk sabuk şey var bu şehire empoeze etmeye çalışıyorsunuz biraz kendiniz olun kendi kimliğinizle hareket edin seneyede aynısı olursa inanın bunlara bu sefer festivalde yaptırtmayacağız ,keşke haydar ışık denen vatandaşta bu sene gelseydi gelseydide dersim halkının direngenliğini görseydi öyle yurt dışından sallamakla olmuyor... |
KIZILBASLARA HAK 2009-08-04 |
| DERSIMIN SESI DEVRIMIN BAYRAGIDIR |
Saygi deger Dostlar,Canlar 9.Munzur Doga Festivalini gördük yasadik onun icindir ki Dayanisma ve sesimizi yükseltelim Dersim Kizilbas ülkesidir ve oynanan oyunlar kücümsenmemelidir.Sonunda Bizim hakli davamiz kazanacaktir.Yönetime kendimiz el koyana kadar bu mücadele bitmiyecek her türlü inkar ve ilhak tecrit edilecektir.
Ne demis Halkimiz "Hey hainler ben sizin Hillelerinizle bas edemedim bu bana dert oldu"size de boyun eymiyorum buda size dert olsun"
Daha dün Kocgiride Mustafa pasazadelerin Bave Mansur Ocagina gelip biz sizin ikrariniza biaat ediyoruz deyip cevrilen oyunlar unutulmamali.
Hamidiye Alaylarini unutma,Cibranli Miralay Halit Beyin TC.Kaymakamliklari icin in Dersim Ovacikta kullandigi zoru unutma.Seyh Saide Intifak red eden Seyid Riza Lolan Hüseyin Bey Ferhadan M.S. Firatli.Hormekan Halki Malatyali Hüseyin Dede hicte siradan insanlar degildi.Kizilbas sa Camur atarim izi kalir niye hic kimse kendi döneklerini gündemde tutmuyor asil ibret alinmasi gereken budur.Halkimiz hic kimsenin Ülkesini ilhak ve isgal etmemistir.
Güzel Halkim Adaletin Tüm tartilarinda rekor elimizdedir gel gör ki Müslüman kardeslerin oyunu cok Yil 1937 Dersimi bombalamak icin Diyarbakirdan havalanir Sabiha Gökcen.
Yil yine 1937 TC nin 149.ci Maddesi 2.ci ve 3.Fikralari icin Dersim KIZILBAS soykiriminin Idam kararlari icin ihanetciler isbasinda
1.Hesso Seydo her türlü iddalari suclamalari red eder ama Muhpirler Seyt Rizanin Tornunun Mahkemede konusturulmasini tavsiye etmislerdir.
2.Mahkemede Seyd Riza adina yazilmis cok ahmakca ve küstahca yazilmis Mektuplar okunur
3.Nazmiye,Hozat,Mazgirt Kaymakamlarinca delil sayilmis Seyid Riza hakkinda Telgraflar okunur
Mahkemede
Hani ya derler Dersimin Siyasi lideri (Köpek Baytari Yüzbasi ) Muhammed Nurinin babasi "Katip Peygamberi" gecinen IBRAHIM Seyid Rizanin Yazmani idi demek onun icindir ki Idami engellemeye Malatya Merkez örgütlü eyleme gececek 6 bin KIZILBASIN gözlerinin önünde Ingiliz meklestasi Noel gibi tutunamiyacagindandirki Fransizlarla isbirligi ile Suriyeye ikinci Ülkeye iltica etmistir.
Ayrica itirafinda:2 Kitabi K.Tarihinde Dersim /Hatiratim
a-)Atatürk Milletvekilligi teklif etti Sivas Valisi Resit Pasa da bana Ciftlik Tapuladi der.
b-)Muhammed Nuri(Yüzbasi)Naksibendi Tarikati Kürt Taali Cemaati Istanbul ve Genelbaskani Seyit Abdülkadirin(ayni zamanda Islam-i Suura Baskani=Yargitay)yandasidir.
c-)Hic ispatlanamamis Seyid Riza adina Itilaf Devletlerine yazilmis Telgraflar.
d-)Dersim Asiretleri adina ABMM cekilnis Telgraf
e-)Itilaf devletlerine Seyid Riza nin acik ismi ama tercübeli ya kendisi icin kod ismi kullanmasi
f-)Kendisinin inkar siyasetini yazdigi ve Seyit Rizanin sözde sonsuz yetkilerle donattigi Muhammed Nuri giyabinda ve giyabimizda yazmista yazmis iyiki siyasi Poz vermeyi hayata gecirememis.
Halkimizin Tarihine dogru yaklasmaktan korkanlara Bir cift söz söylemek Demokratik hakkimizdir.
Siz Bilim ve Toplüm deyince ne anliyorsunuz?Inkar varsa neyin Devrimi kimin icin?Kizilbaslar Meteryalislestikce Dünyanizi birlikte karartmaya niye zorlaniyorsunuz.Bu Halki anlayin taniyin Programlariniza alin Esit davranin Halklarin kardesligi ezilenlerin birligi ilkeli olmak kosulu ile DEVRIMLESIR.Biz Daglardan inseidik Anadolu Halklarinin Halaylari bitmezdi.
TEK YOL ANADOLU DEVRIMCI DEMOKRATIK HALKLAR FEDERASYONU
|
Diloy 2009-08-04 |
| Artik yeter!!!!!!!! |
DTP ve cevresi, dersimi ve degerlerini bir yana birakip Amed merkezli politikalarini hayata gecirmeye calisiyorlar. Diger kesimleri "siz zaten üc bes kisisiniz, bize biat edeceksiniz" gibi diktatör yönetimlere yakisan bir tavir sergiliyorlar. Dersim halki gururludur, dersim halki sereflidir, dersim halki hic bir baskiya boyun egmez, kimsenin hakarete ugramasina da susamaz. Bizim gecmisimiz kahramanliklarla doludur. Kimse buraya ne kütahya ne de beytüssebap politikalari uygulayamaz. Burasi DERSIM. Dersim bütün ulusal cikarlarin, bütün ideolojilerin üstündedir. Bütün siyasal cikarlarin üstündedir. Ayni mantik biraz daha güclense Munzur Festivalinin ismini baris festivali olarak degistirecek. Bunlar Dersim i sanirim kendi mücadele tahtalarinda bir piyon olarak görmekteler. Artik yeter!!!!! Dersimin gencleri artik dersimle yatip dersimle kalkiyor. Dersimin gencleri dersime hizmet edecekler artik.
Ne amed Ne ankara!!!!!
Hür ve Kutsal Anayurdumuz DERSIM!!!! |
Devran 2009-08-04 |
| Dersimin haykirisi |
Bu defa baltayi tasa vurdunuz beyler,burasi Dersim,burada agalik,pasalik beylik sokmez,partinizin adinda Demoktatik kelimesi ^var ama koca bir yalansiniz,birde iktidar olsaniz vay haline kurt halkini,kendisi disinda kimseye tahammulu olmayanlarin demokrat olmasi asla mumkun degildir,beyler bakin Guc ahlakli olursa gucdur,ben guclu demekle,herseyi yapariz anlamina gelmez,guclu olmak sayisal olarak secilmek anlamina gelmez,saygili olacaksin hemde her alanda,once emege saygili olacaksiniz siz olmadan binlerce yildir Dersim halki direniyor siz olmasanizda dersim halki direnecektir,tarih ne sizinle basladi ne de sizinle biter,hergun AKP eyle gorusmek icin can atarken,ister kabul edin ister etmeyin ama halki oyuyla secilmis Kamer Genc e saygili olacaksiniz ki halk da size saygili olsun,sizide bu halk secti degil mi ? o zaman birileride cikar icde boyle size gereken cevabi verir,emein olun ki ne olduk demeyin ne olacagiz deyin lutfen,sizi oraya getiren,yillarca direnen Dersim ve kurt halkidir onun fedakarca emegi ve direnisidir,bu is sadece fiziki gucle olmaz,olmadiginida en iyi sizin bilmeniz gerekir ama gorunen o ki halki degil iktikdari kendinize ornek aliyorsunz. Sizler soyleyecek fazla birsey yok ,yolunuz acik olsun ama bu yol halki yolu degil.... |
Hesen Suredar 2009-08-04 |
| DTP ve Dersim düsmanligi |
Bana bir iki ay önce Dersimli bir Pir, 73 yasinda, (He Herewere (Kirdaski), hem de Kirman/Zazaki konusan bir Mazgirtli Pirimiz) sunlari söyledi: Bunlari kisaca size de aktarmak istiyorum:
"Tarihde bize büyük zulüm Kürtler ve Türkler tarafindan yapilmistir. Bizim gencler son 30 yilda Nuri Dersimi´nin ve Kemal Burkay´in yanlis fikirleri ve hatalari sonucu kendini Kürt hissettiler. Yanildilar. Mahf oldular. Öldürüldüler. Kürt örgütleri ve Türk makamlari bizim genclere hic cekinmeden kiydi. Ikisinin bize karsi eli cok kanli. Biz tarihde, Türk zulmünden kurtulmak icin bazen Kürt kimligi altina gizlendik, Kürtce ögrendik, bazi korkudan kollarimiz zamanla sünnilesti. Kürtlerin (hamidiye Alaylari, bugün maasli 70 bin koruyucu var, yani eski milislerin devami) baskisi sürekli üzerimizdeydi.
Türklerin eli altinda kalan her seyi kaybediyor, Kürtler de demokrasiye kimden ögrensin ki? Genclerimiz onlarin neyine güveniyor ki? Onlar da bize karsi tarihde ve bugün zalimce, daha hunharca davrandilar, ilerde devleti olsa ayni seyi yaparlar! Bak, bugün kendi kendilerine bile cekinmeden nasil davraniyorlar, devletin gölgesinde birbirlerini nasil kesiyorlar (Mardin örnegi). Kendi kendisene böyle zulümkar olan biriyle nasil kardeslik kurulur, nasil ortak olunur, nasil yoldas ulunur? Dersim gencleri, alevi gencleri dostunu iyin, secmeleri lazim, körü körünü dostluk ver kardeslik olmuyor. Bugün hak ve hukuk sahibi degilsen, senin diline, dinine ve kültürüne tahammül yoksa, yarin nasil olsun. Böyle masal olur mu?"
|
özgür 2009-08-03 |
| festival |
elbette sanatçıların programları kesilmemeli.yalnız çok yoğun olduğu ve daha fazla sanatçıyı halkla buluşturma adına kısa kesilmesiistenmiş olabilir..halkın iradesine saygı duyulmalıdr.ve hepsi dersimlidir.zerrin özer programı tamamlamalıydı şova gerek yok.sorulu kişiler tertip komitesidr ve program ortaktır.adtp eleştriye açıktır.halkın partisidir.halk karar verir.nitekim dersim seçimlerinde görülmüştür.ama yanlışları eleştirilmeli o ayrı |
özcanaykurt 2009-08-03 |
| kınıyorum |
bunlar zaten her yerde kendini belli ediyor ama bu onların suçu deil bizim onlara oy veren dersimlilerin suçu |
gule62 2009-08-03 |
| yeter artik bu oyun |
yillardir dersim uzerinde oynanan oyunlarin bir parcasinida son yillarda goruyoz.dtp belediye yi almasiyla festival tamamen kultur ve doga festivalinden cikmis artik kurtculugu dersim halkina festival araciligiyla asilanmak isteniyor. biz dersimliler artik bunlara dur demeliyiz biz munzurumuzla kulturumuzle variz |
xacerili 2009-08-03 |
| provakatörler |
kaç zamandır bir şeyleri alevlendirmeye çalışanlar vardı. zerin özer 2005 festivaline gelecekler arasında idi ve o zaman 6 milyar para hesabına yatırılmıştı. ama psilkolojik sorunlarından dolayı gelmediği gibi diğer festivallere de gelmeyi redetti. belediyede dava açtı ve kazandı. şimdi festivale biraz da zorunlu gelmek zorunda kaldı. bu olayın bilinmeyen yüzü. festivalde agresif konuşmalarla halkı kışkırttı. aslında zaten kimi kesimler halkı kışkırtmaya çalışıyordu. ve o pet şişeleri fırlatanlarda bu gruptandı. yuhalayanlarda. yani dhf ve tudef çevresi. bir dersimli olarak utandım. oldukça çirkince bir saldırıydı. belediye başkanını yuhalıyanlar unutmasınlar ki bizleri ve halkı yuhalamışlardır. ve bu grup çoğu almanyadan ve istanbuldan gelmişti. hepsi görüntülerde mevcut. kardeşim belediye seçimlerinin yenilgesini daha üzerinizden atmamışsınız anlaşılan. |
HESEN 2009-08-03 |
| DESIM DESIM GIBI DAVRANMAYI HER KESE GOSTERECEKTIR |
Desim hic bir zaman oldugu kadar son 30 yldir yaliniz olmadi.80 oncesi kriminal Turk sol orgutlerinin cirit atigi Desim ve Desimlilere her turlu hakareti yaptigi bir ortam iken....Desim.Bu lanetli donemde ne yazik ki Desim ve Desimlilei koruyacak bir guc olamadi.Ne yazik ki bu gunde boylesine bir guc yok.Desim'de son 30-40 yildir asiretler yok.Desim cemaati yok.Agalar 38 soykirimindan beri zaten yok.Bir rayber,oncu,bilge,aydin yok.Velasil Desim ve Desimli orgutsuz pirsiz,asiretsiz agasiz aydinsiz yani basis durumdadir.Ve bu durumda Kurdler Desim'de istedikleri gibi at kosturuyorlar.Uc beste yerli milis bulmuslar.Deyme keyiflerini...
Gun bu gundur bu utanctan Desim i kurtaracak olan Desim in gencleridir.Nika rawurzere ho ser.Roze na roza.Xorte Desim sima gereke bese bikere...Zuvina care cino.Xelesiya zone ma,xelesiya kamia ma,xelesiya Desim sima destera.
Roze na roza tu ve riye isgalcu kere... |
Çağlar 2009-08-03 |
| SİTEM |
DİKTATÖRLÜKLER YASAKLARLA BAŞLADI HER YERDE...
Dersim'liye yasak uygulanırmı? Tarih buna şahit. Her yasağa karşı çıkmasını bilen bu halk' bir başka yörenin halkıyla karşılaştırmak yada Nasretin Hoca misali "ya tutarsa" mantığıyla hareket etmek Dersim'liye en büyük hakarettir. Bu halk yüz yıllardır öldürüldü, sürgün edildi, her türlü uygulamayla karşı karşıya kaldıysada bir gün olsun egilmedi başı, bir gün olsun onurunu hazat mezat pazarda satmadı.
Her zaman haklıdan yana, her zaman haksıza kapısını bile aralamadı. Dostuna dost, düşmanına düşman oldu. Kendisi düşmanlık yapmadı, tam tersine onun güzelligine tahamül edemeyen karnlık düşünceler ve karanlık yüzler hep düşman oldu. Kendi inacı, kendi doğası, kendi kültürü, kendi dilini savunması dahi yasklanmaya çalışılıyorsa, Dersim'li tehlikededir. Diktatörlükler böyle yavaş yavaş ve "dost görünümünde" gelirler.
Geldilerde...
Kamer Genç'i sevin sevmeyin, bende sevmiyorum. Ancak sekiz bine yakın Dersim'linin oyunu almış, dahada ötesi beş dönemdir Dersim halkı tarafında seçilen bir insana degildir bu yasak. Bu yasak Kamer Genç nezdinde Dersim Halkına olan bir yasaktır.
Dersim'li bunun farkındamıdır. Yanıt koca bir hayır'dır.
Sezen Aksu, Zerin Özer gibi sanatçıların Dersim'e gelmesi elbette onur vericidir. Ancak Bu "sanatçıları dinleyeyim" diye hınca hınç Diktatörlüge giden yasakçı zihniyetin organizasiyonuna katılmak, Diktatörüm Hoş geldin" demek degilmidir?
Diktatörlüge giden yol böyledir. Önce tek tek kişiler hedef alınır ve yasaklanır, bir tepki yoksa, bir kaç kişi, sonra gurup, sonra düşünce sonra bakmışsınızki hepiniz o yasak içindesiniz içinde olmasınada, gecikmenize yanar ve keşkeler başlar.
Sahi, Vali ve diger görevliler kimin temsilcisi...?
Haydi onlarada yasak getirselerdi Ya...
Emine Ayna az konuşmuş 45 dakika ne varki. Yasakçı zihniyeti seçtiniz on binler aktınız oraya, çobanlar hep uysal olanı sever ve konuşurda konuşurlar.
Aydınlık yüzlerinize yapılmayan bırakılmadı, on bin degil, bin kişi toplansaydınız ya! kendiliğinizde...
Bilirsiniz...
bizim evlerimizde Yılan olurdu. biz öldürmek isterdik, büyüklerimiz "evin melegidir" der yılanı korurlardı.
Geceleri evlerinin kapısını kitlemez, melekleri incitirim korkusu vardı.
Sahi, Şerafettin Halis'ide dinlediniz güzel ha...
Nufusunun yüzde doksan dokuzu kızıl baş Alevisi olan Dersim milet vekili ılımlı islam politikasıyla DTP nin politikası geregi Sizin inancınızı dikate almaden islamın simgesi haline gelen Türban'a kafasını sallarken...
Kamer Genç ne yaptığını hatırlayanınız varmı?
Yüzlerce Devrimci ve halkın kanına giren çoğununda Dersimli gençlerdi bunlar.
Faşist MHP genel başkanı Devlet Bahçeli önünde elini sıkmaya çalışanıda güzel bir dinlediniz ha...
Aynı partinin miletvekiliyle Çin de karşılıklı dans eden Şerafetin bey'in gurup başkan vekilinide izlemişinizdir.
Son gün protosto etmişsiniz...
Güzelde neden gittiniz...
Bir dahakine daha büyük sanatçılar getirir bu sefer üç saat konuşurlarsa...
Kamer Genc'i sevin sevmeyin, bugün ona konulan yasak yarın başkalarını, bir başka gün bütün Dersim'lilere olursa şaşırmayalım...
Sitemimdir...
Oysa sizler nasıl büyük bir saygıya layıksınız...
Kendi köklerinize dönün ve araştırın, göreceksinizki orada koca bir evrensel bir dünyanız vardır... Size nutuk atanların yanında geçemeyecegi, ve düşman olacakları, ap aydınlıktır geçmişimiz.
Gelecegimizde öyle Olsun
|
Kızıl ve kızıl 2009-08-03 |
| Pes doğrusu |
Sezen aksu konserinde slogan attilar, zerrin özer konserinde tehtid ettiler. Bunlar kendilerini dersim degerlerinin üzerinde görüyorlar. Dersimliler bunları protesto etmekte çok geç bile kaldı.
Zerrin özer'e yapılan saygısızlıgı kınıyoruz.
DTP kendine çeki düzen vermeli ve kendi siyaseti ile dersim kültürünün dokusunun birbirine uyuşmadıgını kavrayabilmeli !
Hiçbir düzen partisi ve DTP dersimde barınamaz. Dersim kızıldır ve devrimcidir. Asidir !
|
Pilvenkli 2009-08-03 |
| Dersim'in Gerçek Evlatları. |
Dersimin gerçek evlatları Müslüman Kürt işkalcilerini ve Onlara kul-kole olan Botanlılaşmış Dersimlileri artık istemiyor.
Tüm canlı varlıkların doğasıyla oynamak ve onu bozmak ne kadar tehlikeli ve yanlışsa İnsanin doğasıyla oynamakta o kadar tehlikeli ve hayata ters bir durumdur.
Müslüman Türk ve Kürt karekteri Dersim halkına ve doğasına terstir, tepkiside büyük olur.
Bizden söylemesi.
DERSİMLİLERİN GÖZLERİNDEN ÖPERİM.
|
serdar 2009-08-03 |
| festival |
zaten bu festivali tam olarak provakosyona çevirmişler
sanki mitink alanı olmuş
bunun tek sorumlusu edibe şahindir umarım akıllarını başlarına alırlar ama niyetleri gericilik ve halkı karşılarına almaksa aferin başarıyolar |
düzgün 2009-08-03 |
| Bende DTP Yİ kınıyorum |
DTP ARtık Çık Dersimden Sizi Bizden biri olarak görmüyoruz. |
MAZGİRTLİLER DAYANIŞMA BİRLİĞİ 2009-08-03 |
| 9. munzur festivali |
9. MUNZUR FESTİVALİNDE TUNCELİ BAĞIMSIZ MİLLETVEKİLİ KAMER GENÇ'İN KONUŞTURULMAMASINI VE PLATFORMA ÇIKMASINI ENGELLEYEN FESTİVAL TERTİP KOMİNİTESİNİ BENDE BURADA KINIYORUM
KAMER GENÇ ORADAKİ HALKİ TEMSİL EDEN BİR MİLLETVEKİLİMİZ
VEDE TÜNCELİ HALKİNA ÇOK HİZMETLERİ OLAN BİR ABİMİZ
TBMM TEK BASINA MUCADELE VEREN BİR TEMSILCIMIZ TABİKİ 9 MUNZUR FESTİVALİNDE KONUSMASI GEREKİR VEDE HAKIDIR
DAHA İKİ GUN ONCE CEMİSGEZEKTE FESTİVALDE BİR BAKAN İLE CEMİSGEZEKTE TARISTI BENDE SAHSIM ADINA TERTİP KOMİTESİNİ KINIYORUM |
ekrem polat 2009-08-03 |
| ÖZ DERSİMLİ OLMA ZAMANI |
BEN ADANADA MAZGİRTLİLER DAYANIŞMA BİRLİĞİNİN KURUCULUĞUNU YAPIYORUM YAPTIĞIMIZ ÇALIŞMALARIN ÇOĞU İNSAN ODAKLI YARDIMLAŞMA AMACI GÜTMEKTEDİR YILLARDIR TUNCELİYİ, DERSİM İ BU ŞEKİLDE KULLANAN SİYASİ PARTİ VE TEMSİLCİLERİNİ BİZDE PROTESTO EDİYORUZ FESTİVAL TERTİP KOMİNİTESİNİ VE TUNCELİ BELEDİYE BAŞKANLIĞINI ESEFLE KINIYORUZ TÜM DERSİMLİLERİ ÖZ DERSİM KÜLTÜRÜNÜ YAŞATMAYA DAVET EDİYORUZZZZZZZ |
DERCAN 2009-08-03 |
| 5 Senedir Protesto |
Ben 5 Senedir Protesto ediyorum.
Dersimde oldugumhalde biz koy olarak kesinlikle gitmiyoruz ama kesinlikle...
Dersim Festivali Dersim Festivalliginden cikmis DTP nin siyasi ve Mitingini andiriyor .... |